کد خبر: ۱۰۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱

فرهاد غلامعلی فلاح مدیر کل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی درگفت و گو با خبرنگار شفاف، گفت: اداره حمایت از تولید وظایف متعددی از جمله اعطای تسهیلات، استاندارد سازی کیفیت محصولات و همچنین بیمه صنعتگران این حوزه  را برعهده دارد به همین دلیل همواره سعی می‌کنیم تا وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما این است که بتوانیم صنعتگران را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و از طرفی برای این موضوع با چالش پرداخت نکردن حق بیمه کارفرما (سهم دولت که می‌بایست سازمان برنامه و بودجه پرداخت کند) مواجه بودیم که اخیرا تا حدودی پرداخت شده، اما تکمیل نشده است.

مدیر کل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی بیان کرد: در سال گذشته ۸۱۲ نفر تحت پوشش یکساله قرار گرفتند که در حال حاضر این بیمه تا ۳ ماه دیگر تمدید اعتبار شد و به دنبال مرحله دوم آن هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از شرایط مورد نیاز برای صنعتگران اعطای تسهیلات است که به همین منظور سال گذشته از منابع مختلف، تسهیلاتی را با عنوان‌های تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، تسهیلات مشاغل خانگی، تسهیلات فنی اعتباری و تسهیلات اشتغال فراگیر به صنعتگران پرداخت کردیم.

فلاح مطرح کرد: از جمله برنامه‌های دیگر معرفی فناوری‌های نوین و نوآوری در مواد اولیه است طوری که صنعت گران بتوانند با سهولت بهتری به کارخود بپردازند و همینطور به استاندارد سازی رشته‌ها پرداختیم و  توانستیم ۱۶۵ رشته را استاندارد سازی کنیم و همچنین محصولات ۷ کارگاه را با علامت استاندارد به فروش برسانیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما از نظر تولید هیچگونه مشکلی نداریم، اما در فروش محصولات با چالش‌ها و مسائل زیادی روبرو هستیم به عنوان مثال بازار‌های صادراتی ما با مشکل برگشت ارز مواجه اند و در بازار داخلی به دلیل شرایط و حوادث به وجود آمده مردم کمتر می‌توانند صنایع دستی را در سبد خرید خود قرار دهند.

مدیر کل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی خاطر نشان کرد: امیدوارم که با پشت سر گذاشتن این شرایط بحرانی بتوانیم که تا پایان ۶ ماه اول سال به وضعیت مناسبی برسیم.

 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار