کد خبر: ۱۰۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از مراجعه بیش از ۳۴ هزار نفر از دارندگان خودروهای ناوگان سنگین جاده‌ای به مراکز معاینه فنی استان خبر داد.

مهدی رجایی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در سال 98 بیش از 34 هزار مورد مراجعه دارندگان ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان سمنان انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از علل مهم و حائز اهمیت حوادث جاده‌ای وجود نقص فنی در ناوگان برون‌شهری است، خاطرنشان کرد: 38 درصد از ناوگانی که به مراکز مراجعه کرده، به دلیل نقص فنی در آزمایش‌های مربوطه مردود شناخته شده‌اند.

رجایی‌فرد با اشاره به اینکه مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین به‌منظور دستیابی به اهدافی مثل ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط‌زیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها در بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند، افزود: در استان سمنان، چهار مرکز معاینه فنی سنگین در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان فعالیت می‌کنند و عملیات مربوط به کنترل وضع ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به‌صورت مکانیزه انجام می‌گیرد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به افزایش 26 درصدی تعداد مراجعان به مراکز معاینه فنی سنگین استان در سال 98 نسبت به مدت مشابه افزود: نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز نیز به‌صورت مستمر توسط کارشناسان اداره کل انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در صورت نیاز به تعویض دستگاه‌ها یا بهره‌گیری از افراد متخصص تذکرات لازم به مدیران این مراکز داده می‌شود.

انتهای پیام/74001/م/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار