کد خبر: ۱۰۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: مراسم مجازی ختم شهیدان مدافع عرصه سلامت و متوفیان کرونایی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از قم ؛ سید موسی حسینی کاشانی امروز در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: بررسی وضعیت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و ارائه گزارش سازمان صمت در خصوص اجرای این طرح ازجمله مصوبات مهمی بود که پیگیری شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: از دو ماه قبل تاکنون کشور درگیر کروناویروس است و اقدامات مهم اجرایی و عملیاتی و رسانه‌ای در جهت مقابله با این بیماری انجام شد، خوشبختانه به نقطه مدیریت بحران رسیده‌ایم، اما این مسئله به معنای توقف تلاش‌ها نیست.

وی بیان کرد: جلسات کلانی در مدیریت بحران استان قم، برگزار شد و رسانه‌ها نقش مهمی در مدیریت جو روانی جامعه داشتند تا مردم، با تصمیمات اتخاذشده در حوزه مقابله با کرونا، همراهی لازم را داشته باشند.

حسینی کاشانی تصریح کرد: شورا و کمیته اطلاع‌رسانی، در این مدت هماهنگی خوبی میان رسانه‌های مختلف به‌ویژه صداوسیما بر عهده داشت و تمهیدات خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی اندیشیده شد و همچنان نیز شاهد حضور پررنگ و جهادی تلاش‌گران عرصه رسانه در کنار مدافعان سلامت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های قم، در این ایام به‌دوراز اختلاف‌نظرها و فراتر از دیدگاه‌های سیاسی مختلف، به‌طورجدی وارد عمل شدند و در تولید محتوا در خصوص کرونا اتفاقات بزرگی روی داد و بیش از ۱۰۰۰ گزارش و خبر تولید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: طرح فاصله‌گذاری هوشمند که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شد، مسئله مهم در مدیریت بحران است تا اصنافی که ریسک کمتری در شیوع ویروس کرونا دارند با رعایت ضوابط بهداشتی و تعهد به پروتکل‌های وزارت بهداشت از طریق ثبت در سامانه سلامت، به چرخه فعالیت بازگردند.

وی گفت: در آغاز به فعالیت دیگر مجموعه‌ها همچون آموزشگاه‌ها و حمل‌ونقل عمومی نیز قرار است ستاد کمیته مدیریت بحران، تصمیماتی را اتخاذ کند که در رسانه‌ها این سیاست‌ها و تصمیمات را به اطلاع عموم می‌رسانند.

حسینی کاشانی افزود: با توجه به اینکه در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان قرار داریم، جلسه بعدی کمیته اطلاع‌رسانی، در خصوص سازوکارهای اجرایی و عملیاتی در این ایام در جهت مقابله با کروناست.

وی تصریح کرد: رصد و پایش وضعیت استان در رابطه با عملیاتی شدن طرح فاصله‌گذاری هوشمند از اهمیت زیادی برخوردار است و رسانه‌ها در این زمینه دارای جایگاه مهمی هستند تا بتوانیم فضای مجازی و فضای جامعه را در جهت مدیریت این طرح مورد ارزیابی قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: اگر مردم نسبت به اجرای طرح‌ها، آگاهی لازم و اطلاعات کافی داشته باشند، میزان مشارکت خود را افزایش می‌دهند و ما امیدواریم در تبیین این طرح مهم، بتوانیم از ظرفیت رسانه به‌خوبی استفاده کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: مراسم مجازی ختم شهیدان مدافع عرصه سلامت و متوفیان کرونایی ۵ شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء از سوی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم برگزار و این مراسم به‌طور زنده از صداوسیمای مرکز قم پخش می‌شود تا بتوانیم برای تسکین آلام بازماندگان و بزرگداشت مدافعان سلامت، قدمی برداریم.

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار