کد خبر: ۱۰۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خواستار شد؛
سنندج – مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان استفاده از ظرفیت های مردمی برای توسعه فعالیت های قرآنی در این استان را ضروری خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی استان ویژه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: باتوجه به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در استان باید با همکاری مجدانه فعالان قرآنی، فرهنگی و کارشناسان اداره کل، در حوزه قرآنی، مساجد و فرهنگی فعالیت‌های اثربخش با سرعت بالا انجام شود.

وی بیان کرد: باید تاثیرگذاری استان کردستان در حوزه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی را بالا برد و اثرگذاری اتحادیه موسسات قرآنی را به مردم نشان داد.

حجت‌الاسلام حاتمیان تشکیل کارگروه طرح و برنامه قرآن کریم را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید جایگاه اتحادیه موسسات قرآنی را در استان احیا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نبود انسجام بین فعالان قرآنی را عامل از هم‌گسیختگی اتحادیه موسسات قرآنی دانست و اضافه کرد: اتحادیه باید خود را در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها بازنگری کند و از پیشکسوتان قرآنی استان در عرصه ارتقای فعالیت‌های قرآنیت استفاده ببرد.

وی با اشاره به جایگاه و اثرگذاری روحانیون در استان افزود: اعزام و استقرار مبلغین و نقش‌آفرینی علمای اهل سنت در ایام ماه مبارک رمضان باید در اولویت قرار گیرد.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود تشکل‌های وابسته، اعزام و استقرار، مساجد و غیره پویا عمل کنند و فعالیت‌هایشان در استان نمود بهتری داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین بر اهدای خون توسط روحانیون استان به ویژه روحانیون اهل سنت برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و یادآور شد: در این بُرهه از شیوع ویروس کرونا بیماران کرونایی نیازمند خون هستند و باید با اهدای خون به یاری آنها شتافت.

حجت‌الاسلام حاتمیان افزود: اگر بخواهیم یک حرکت را بعنوان الگو به مردم منتقل کنیم تا مردم دنباله‌رو باشند باید علمای شیعه و سنی در قالب یک گروه نسبت به اهدای خون اقدام کنند و با این حرکت مردم را به این امر تشویق کنند.

وی عنوان کرد: روحانیون مهمترین رسالت خود را اقامه نماز جماعت می‌دانستند اما نیاز است با حضور بین مردم زمینه ارتباط بیشتر و موثرتر با آنها را فراهم کنند و در شرایط کنونی تعطیلی مساجد ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار