کد خبر: ۱۰۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هدایت حاتمی با اشاره به این‌که یکی از پروژه‌های مهم منطقه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه است، اظهار کرد: این طرح در هشت سال گذشته باوجود مطرح‌شدن به‌عنوان یک موضوع مهم، اما اجرایی نشده بود و سرمایه‌گذاران نتوانستند این سرمایه‌گذاری را شکل دهند.

او عنوان کرد: سال گذشته این موضوع به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و سراغ سرمایه‌گذار جدید رفتیم و اکنون دولت بر اساس قول خود به این موضوع ورود پیداکرده و سرمایه‌گذاری این طرح بیش از ۶۰۰ میلیون دلار است.

حاتمی با اشاره به ‌در این مجموعه سه محصول متانول، پروپیلن و پلی‌پروپیلن تولید می‌شود، گفت: مجموعه برای ایجاد یک تحول در منطقه اسلام‌آباد غرب آماده می‌شود این پروژه در داخل منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب در سطح ۷۰ هکتار قرار دارد و دولت سرمایه‌گذاری آن را به عهده گرفته است.

او با بیان این‌که این طرح در دوران ساخت زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰۰ نفر و در زمان تولید و فعالیت نیز زمینه اشتغال ۲۰۰۰ نفر را فراهم می‌کند این طرح زمینه‌های ایجاد صنایع پایین‌دست پتروشیمی را نیز فراهم می‌کند و سرمایه‌گذاران می‌توانند این آمادگی را برای سرمایه‌گذاری داشته باشند.

حاتمی افزود: زمینه‌های کار فراهم‌شده و امید داریم به‌زودی با حضور مقامات ملی در استان این طرح کلنگ‌زنی شود هر چند از بهمن سال گذشته وارد فاز اجرایی شده و فاز مطالعاتی آن در حال انجام است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار