کد خبر: ۱۰۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
بنابر تصمیم شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان، جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از فردا، برگزاری نماز جماعت در مساجد این کشور تا بهبود اوضاع ممنوع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور تصمیمی را تحت شماره 2 به تصویب رساند.

در متن تصمیم شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان با اشاره به تجربه کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی، ترکیه، جمهوری اسلامی ایران، پاکستان که با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به طور موقت ادای نماز در مساجد را منع کردند بر لزوم قطع موقت ادا نماز در مساجد این کشور، تاکید شده است.

در این تصمیم همچنین بسته شدن موقت درهای مساجد بر روی نمازگذاران در قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان و ممنوعیت مراسم حج در سال 2020 از سوی اداره مسلمانان ازبکستان، اشاره شده است.

شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان این همه اقدامات فوری و به موقع را تنها به خاطر حفظ سلامت و نجات مردم از بیماری عفونتی کووید-19 عنوان کرده که در واقع تا به امروز هزاران نفر بر اثر آن فوت و صدها کارخانه از فعالیت بازماندند.

در بخش دیگر متن این تصمیم به در قرنطینه به سر بردن بسیاری از مردم در جهان برای نجات از این بیماری اشاره و تاکید شده که ما نیز باید در پی سلامت مردم و حمایت شهروندان خود تمام اقدامات را انجام دهیم تا از این وبای عصر تمام ساکنان کشور را ناوابسته از مذهب و دین نجات و میهن خود را از همه تهدید ها حفظ نماییم.

شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان حفظ سلامت انسان را از دید شریعت اسلامی در جایگاه اول قرار داده و تاکید کرده که در چنین وضعیتی حفظ سلامتی فرض و نماز جماعت سنت است.

بنابراین شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان با توجه به شرایط موجود جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته از 18 آوریل سال 2020 میلادی برگزاری نماز پنج وقته و جمعه در مساجد و نماز تراویح، افطار و سایر برنامه های جمعی در ماه شریف رضمان، تا بهبود وضعیت، ممنوع شوند.

بنابر متن این تصمیم، زکات، صدفه الفطر و سایر کمک های مالی باید به نیازمندان، یتیمان، بی خانمان ها و معلولین داده شود. افراد سخاوتمند می توانند خیرات و زکات خود را به حساب صندوق ویژه برای پیشگری از بیماری عفونی کرونا منتقل شوند.

شورای علمای تاجیکستان خطاب به  شهروندانی که قصد انجام حج دارند، به دلیل ممنوعیت زیارت «مسجد الحرام» مبالغ جمع آوری شده برای این منظور را ابتدا در بهبودی منازل خود، بعدا برای کارهای خیر هزینه کنند.

شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان خاطرنشان کرده توصیه های پزشکان و اقدامات وزارت بهداشت و حفاظت اجتماعی حین روزه‌گرفتن و سایر مراسم قطعا رعایت شود.

انتهای پیام/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار