کد خبر: ۱۰۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هادی قوامی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که ۳۰ فروردین در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به این‌که افزایش ظرفیت صنایع کمتر از ۵۰ درصد یکی از راه اهای مهم ایجاد جهش تولید است، اظهارکرد: باید برنامه‌ریزی‌های صحیح انجام تا ظرفیت واحدهای کمتر از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد برسد که در این صورت به جهش و رونق تولید رسیده‌ایم.

وی با بیان این‌که برای رسیدن به جهش تولید باید اولویت‌های تولید در استان مشخص شود، ادامه داد: در این شرایط، سوق یافتن نقدینگی کشور به سوی بازار مسکن و ارز یک آسیب است.

قوامی به بانک‌های خصوصی نیز در این استان اشاره کرد و افزود: بانک‌های خصوصی نقدینگی مردم که در آنجا سپرده گذاری شده را از استان خارج می‌کنند که اگر این نقدینگی برای اجرای پروژه‌های اقتصادی در استان هزینه شود، شاهد جهش تولید در استان خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به مسئولیت اجتماعی صنایع در خراسان شمالی گفت: واحدهای تولیدی موجود در استان باید در شرایط سخت، مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند و صحبت‌هایی که مسئولان استانی در این ارتباط می‌کنند را به حاشیه نبرند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: واحدهای تولیدی در این راستا سه اقدام را می‌توانند انجام دهند که یکی اقدام خیرخواهانه است و یکی جزء وظایف آنها است که با وارد کردن خسارت به محیط زیست، باید اقداماتی را در این راستان انجام دهند.

وی با بیان این‌که یکی دیگر از اقداماتی که واحدهای تولیدی می‌توانند در این شرایط سخت انجام دهند، بحث اخلاقی است، توضیح داد: این به آن معنا است که ظرفیت واحدهای تولیدی افزایش یابد و به دنبال آن تعداد نیروی بیکار بیشتری به کار گرفته شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار