کد خبر: ۱۰۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جهش تولید به سخنرانی کردن نیست، گفت: اگر توانستیم واحدی را ۱۰۰ درصد فعال کنیم آنوقت می‌توان بگویم به حرف نماینده ولی‌فقیه عمل کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری در نشست عصر امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به شعار جهش تولید گفت: شخص اول مملکت با حساسیت موضوع تولید و جهش تولید را به مسوولان منتقل کردند، به نوعی جهش تولید گامی فراتر از رونق تولید است و باید حرکت جدیدی شکل بگیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شعار سال نقشه  راه و ریل‌گذاری برای سال‌ها است، افزود: شعارها به مانند حلقه و زنجیر بهم پیوسته و وابسته است لذا اظهارنظرها باید بهم پیوستگی داشته باشند.

وی بیان کرد: در استان واحدهای تولیدی،  صنعتی و کشاورزی فعال داریم اما با همه ظرفیت کار نمی‌کنند که باید به حداکثر ظرفیت اسمی برسند، علاوه بر این طرح‌های نیمه فعال داریم که آنها هم با تمام توان و ظرفیت کار نمی‌کنند که فعال کردن این واحدها از جمله برنامه‌های استان در سال ۹۹ است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سالی که به‌نام جهش تولید نام‌گذاری شده استان را به ۵ پروژه در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی محدود کنیم، افزود: شاید عده‌ای دغدغه و حساسیت ما را نداشته باشند، دغدغه ما تخصیص اعتبار برای سد تنگ سرخ است این سد چون آب شرب مردم را تامین می‌کند برای ما مهم تلقی می‌شود، ممکن است در سطح کلان این پروژه‌ها اولویت ۴ یا ۵ باشد اما برای چنین طرح‌هایی یا طرح پتروشیمی گچساران چون ایجاد اشتعال به همراه دارد در اولویت است.

کلانتری بر توسعه متوازن و نگاه یکسان به همه مناطق کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و افزود: معنا ندارد یک گوشه استان را بگیریم و بقیه را رها کنیم این چنین به توسعه پایدار نمی‌رسیم.مردمی که ما می‌گویم خادم آنها هستیم اکثرا صاحب نظر هستند و رفتار و عملکرد ما را دنبال می‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مردم نمی‌پذیرند که تنها نمی‌پذیرند چون فلان نقطه استان را من مسوول دوست دارم تمرکزم آنجا باشد شاید اینگونه خدمت کردن موجب رضایت مردم آن بخش شود اما نارضایتی جمع کثیری از مردم را به دنبال خواهد داشت.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تعادل را در همه پروژه‌های استان ایجاد کنیم تا پیشرفت و توسعه را جای جای کهگیلویه و بویراحمد شاهد باشیم لذا در گام اول واحدهایی که با حداکثر ظرفیت اسمی فعالیت نمی‌کنند به حداکثر تولید برسند و واحدهای راکد فعال شوند.

وی تصریح کرد: جهش تولید به سخنرانی کردن نیست اگر توانستیم اکثر واحدها را ۱۰۰ درصد فعال کنیم آنوقت می‌توانیم بگویم به سخن و دغدغه ولی‌فقیه عمل کردیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ کسی فکر نمی‌کرد ویروسی بیاید و دو ماه کشور را تعطیل کند، گفت: معلوم نیست کرونا چه زمانی از بین می‌رود لذا نباید دست روی دست بگذاریم بلکه باید برای عملی کردن این شعار گام برداریم.

وی عنوان کرد: پروژه‌هایی مهم و حیاتی هستند که منجر به درآمدزایی می‌شود و می توانند منجر به به تغییر و تحول و ایجاد اشتغال شوند و برنامه دولت هم حمایت از چنین طرح‌ها و برنامه‌هایی است.

کلانتری خاطرنشان کرد: نباید بدون توجه به شاخص‌ها  و کار کارشناسی پروژه ۱۲ درصدی موافقت شود
اما با یک پروژه ۲۷ درصدی موافقت نکرد.

گفتنی است کلانتری در پایان این نشست خواستار جمع‌بندی طرح‌های اقتصادی مقاومتی تا فردا اول اردیبهشت شد و اینکه طرح‌ها قبل از ارسال به سازمان برنامه و بودجه جمع‌بندی نهایی شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار