کد خبر: ۱۰۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
مدیرکل اوقاف فارس:
شیراز _ مدیرکل اوقاف فارس از کمک ۷ میلیارد ریالی از محل موقوفات جهت مقابله با کرونا در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اوقاف فارس، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی در نشست با اعضای ستاد مبارزه با کرونا استان فارس، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون هفت میلیارد ریال از محل موقوفات میرزا فتحعلی خان صاحب دیوان و موقوفه معزالوزاره برای مقابله با این ویروس هزینه شده است.

وی افزود: این رقم صرف تهیه بسته‌های بهداشتی، اقلام ضد عفونی کننده و توزیع آن در میان مردم و همچنین تهیه بسته‌های حمایتی و معیشتی ویژه خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: با شیوع ویروس کرونا افراد زیادی به سبب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بیکار شده‌اند و کسب و کارهای زیادی مانند سایر نقاط کشور در شهر شیراز و استان فارس تعطیل شده و به تبع این موضوع، خانواده‌هایی برای تأمین مخارج زندگی خود با مشکلات فراوان مواجه شده‌اند.

موسوی ادامه داد: بر این باورم که برای کمک به مردم، امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به حضور و تلاش واقفان، خیران و متولیان موقوفات است.

او همچنین بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، بنا به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری رزمایش همدلی و مواسات در جامعه و کمک مومنانه به نیازمندان، با هدف کمک به معیشت خانواده‌ها با اجرای رزمایش بزرگ "ضیافت همدلی" از محل موقوفات فارس و کمک‌های خیران، بسته‌های حمایتی و سبد ارزاق تهیه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: به طور ویژه با همکاری موقوفات میرزا فتحعلی خان صاحب دیوان، آقا باباخان، موقوفه برف فروشان و همچنین موقوفه حاج عبدالله، بسته‌های معیشتی شامل، برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، حبوبات و ملزومات خوراکی تهیه و از طریق مراکز افق بقاع متبرکه استان فارس در اختیار کسانی که اکنون زندگی‌شان با مشکل مواجه شده، قرار داده می‌شود.

او گفت: پیش‌بینی می‌شود با اجرای رزمایش بزرگ ضیافت همدلی، قریب ۱۰ هزار بسته معیشتی تهیه و به خانواده‌های نیازمند این استان اهد اشود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار