کد خبر: ۱۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به بررسی‌ پدیده ریزگردها در این کمیسیون، از نهایی شدن لایحه هوای پاک در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: این لایحه آماده ارائه به صحن علنی مجلس است.
به گزارش تجارت آنلاين، عباس رجائی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود ریزگردها در اهواز و استان خوزستان گفت: در حال حاضر در این زمینه بررسی لایحه هوای پاک در کمیسیون به اتمام رسیده و آماده ارائه به صحن علنی مجلس است.

وی افزود: در همه موارد مربوط به آلودگی ها از جمله ریزگردها احکامی در این قانون مورد توجه قرارگرفته که آن را به عنوان قانونی بسیار مهم،‌ راهبردی و سخت گیرانه در حوزه محیط زیست و آلودگی ها تنظیم کرده‌ایم.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به راهکارهای پیش بینی شده در این قانون اظهار کرد: یکی از راهکارها مربوط به کنوانسیون های منطقه‌ای و مشارکت های منطقه‌ای است که دولت باید آن را در ارتباط با همسایگان خود مورد پیگیری قرار دهد.

رجایی همچنین گفت: تثبیت خاک در مناطق بیابانی،‌ جنگل کاری‌ها و درختکاری‌ها از دیگر مواردی است که در این لایحه مورد توجه قرار گرفته و چه سازمان جنگل ها و مراتع و یا وزارت نفت و سایر دستگاه ها می بایست در مباحث توسعه و کنترل پدیده ریزگردها اقدامات لازم را به عمل آورند.

رجایی با تاکید بر اینکه باید منشا شکل گیری ریزگردها مشخص شود گفت: یکی از این عوامل تالاب ها و دریاچه های داخلی هستند که بر این اساس تصمیم گیری‌ها اتخاذ شده و حق آبه تالاب ها نیز در این برنامه لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه لایحه مذکور از ادغام 3 طرح تدوین شده است گفت: کمیسیون کشاورزی آماده است تا با اولویت آن را به جلسه علنی ارائه دهد، اما امیدواریم پس از تصویب بودجه این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار