کد خبر: ۱۰۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
شایق در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
نمایندده ادوار مجلس گفت: اینطور که ما در افراد و بدنه دولت شاهد هستیم واضح است که همگی به خوبی در پی این امر بودند که کرونا را مهار کنند.

/عشرت شایق نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارزیابی عملکرد دولت در مواجهه با بحران کرونا گفت: اینطور که ما در افراد و بدنه دولت شاهد هستیم واضح است که همگی به خوبی این موضوع را دنبال کرده و در پی این امر بودند که کرونا را مهار کرده و این بیماری را از میان بردارند تا تعداد کشته‌ها کاهش یافته و مردم به آرامش خاطر دست پیدا کنند.

او ادامه داد: اما برخی از مسئولان هم در دولت تصمیماتی گرفتند که نشانه‌ای از تدبیر در آنها به چشم نمی‌خورد؛ کمااینکه متاسفانه این تصمیمات را در تمامی حوزه‌ها نیز شاهد هستیم.

شایق افزود: برای مثال همین الان پزشکان و متخصصان بر این باورند که قرنطینه خانگی باید همچنان تداوم داشته باشد و نباید شاهد چنین ترددهایی باشیم، اما در عین حال دولت اعلام می‌کند که طرح فاصله اجتماعی را کاهش داده، تردد استانی و بین استانی هم انجام شده است.

فعال اصولگرا گفت: با اینکه در کل اقدامات خوب بوده و مدافعان سلامت واقعا از جان مایه گذاشتند که حتی در حد شهید هم نامگذاری شدند اما مثلا درباره همین وامی که قرار شد دولت به مردم ارائه کند، یک زمان اعلام شد که دوازده درصد سود خواهد بود و در یک زمان دیگر گفته شد که نمی‌توان این درصد را کاهش داد و در روز دیگر گفته شد که این وام قرض الحسنه است، اما چرا این موضوع در همان روز اول به من مردم اعلام نشد؟ آیا این اطلاع رسانی‌ها باعث تنش مردم نخواهد بود؟

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: مثلا الان دولت طرح معیشتی به مردم ارائه داده، اما من به عنوان یک شهروند باید بگویم که ما الان افرادی داریم که فقیر نبوده و طرح پوشش کمیته اجتماعی هم نیستند، اما تحت شرایط روز نیازمند شده‌اند؛ دولت چه تدارکی برای اینها دیده است؟ الان که مغازه‌اش بسته شد و فروشی ندارد خرج معیشت زندگی خود را چگونه باید به دست بیاورد که آبرویش هم حفظ شود؟

او بیان کرد: من با اینکه تقدیر و تشکر دارم از تمام تلاش‌هایی که در این باره صورت گرفته، اما نگران هستم که با تصمیمات این چنینی و خوش باوری هایی که همیشه بوده و با وعده‌های نافرجام مردم اذیت شوند و در یک جمله باید گفت که کاش مسئولان به فکر مردم باشند؛ مردم هم نیاز به روحیه دارند و هم به کمک مالی بدون منت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار