کد خبر: ۱۰۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای:
بوشهر- رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در سال گذشته برای ۲۰ هزار و ۱۴۸ نفر در استان بوشهر در حوزه‌های خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و صنعت ارائه‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، الله کرم لیراوی صبح سه‌شنبه در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: در سال گذشته سه میلیون و ۳۶۵ هزار و ۲۹۲ نفر – ساعت آموزش در ۱۷۹ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان بوشهر ارائه‌شده است.

ضرورت توسعه آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی

وی به تراکم آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی در شهرهای بزرگ اشاره کرد و افزود: توسعه این آموزشگاه‌ها در شهرهای کوچک با همکاری بخش دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای ضروری است.

لیراوی به موضوع کیفیت‌بخشی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اشاره و اظهار کرد: هرقدر کیفیت این آموزشگاه‌ها افزایش یابد حرفه‌آموزی بهتری نیز نصیب کارآموزان و متقاضیان خواهد شد و این جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را ارتقا خواهد داد.

توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی

وی بابیان لزوم توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی تأکید کرد: آموزش‌های ارائه‌شده از سوی آموزشگاه‌های آزاد و بخش دولتی فنی و حرفه‌ای زمانی می‌تواند حاصل بهتری به همراه داشته باشد که این دو بخش در کنار یکدیگر در راستای توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی تلاش کنند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور به اجرای موفق طرح ایران مهارت در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در همین راستا در سال گذشته ۵ هزار و ۸۸۶ دانش‌آموز در این طرح از مزایای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز ضمن تشکر از تلاش، تعامل و همکاری کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با بخش دولتی، اظهار داشت: نقش آموزشگاه‌های آزاد و بخش خصوصی در توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و مهارتی را بسیار تأثیرگذار است.

حمایت از آموزشگاه‌های آزاد

عبدالمجید دراهکی بابیان اینکه حمایت از آموزشگاه‌های آزاد یکی از اولویت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است تصریح کرد: نخستین تأثیرگذاری این آموزشگاه‌ها، کم کردن تصدی‌گری دولت و اعتماد به بخش خصوصی است.

وی بابیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه‌شده در استان توسط آموزشگاه‌های آزاد بوده است، اظهار داشت: یکی از نکاتی که باید موردتوجه قرار گیرد افزایش سطح کیفی آموزش‌های ارائه‌شده توسط آموزشگاه‌های آزاد است.

دراهکی بر اهمیت نقش بخش خصوصی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و توجه به آموزش‌های مهارتی در حوزه مشاغل خانگی، به ویژه آموزش‌های منجر به اشتغال را ضروری دانست.

فعالیت ۱۷۹ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای خصوصی در استان بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۱۷۹ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای خصوصی در استان بوشهر گفت: تأسیس و راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد نقش مهمی در پر کردن خلأهای آموزشی و دسترسی آسان متقاضیان به مهارت‌آموزی در سطح استان دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار