کد خبر: ۱۰۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:
سمنان – مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اینکه شواهدی از انتقال ویروس کرونا از طریق منابع آب وجود ندارد، گفت:وجود منابع آبی استان در بالادست فاضلاب‌ها مانع از آلودگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدریان ظهر سه‌شنبه در کارگروه تخصصی آب شورای پدافند غیرعامل سمنان به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای استان ضمن بیان اینکه طبق گزارش‌ها و شواهد جهانی، امکان آلوده شدن آب از طریق ویروس کرونا وجود ندارد، اظهار داشت: وجود منابع آبی استان در بالادست فاضلاب‌ها مانع از آلودگی آب می‌شود.

وی افزود: بااین‌وجود میزان غلظت کلر در شبکه‌های آب و فاضلاب برای جلوگیری از خطر احتمالی به ۰.۸ppm و همچنین عمق بالای ۲۰۰ متر آب‌های زیرزمینی افزایش‌یافته است که این امر از عوامل مهم در عدم نفوذ و انتقال ویروس کرونا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با تأکید بر اینکه هماهنگی و تلاش همه‌جانبه‌ی موجود در استان باعث شده است هیچ‌گونه مشکلی برای تأمین آب شرب وجود ندارد، تصریح کرد: اصل خدشه‌ناپذیری در کیفیت و تمهیدات مشترک صورت گرفته در توزیع بهداشتی آب شرب مؤثر بوده است.

حیدریان بابیان اینکه افزایش تعداد نمونه‌برداری میکروبی از منابع آب و افزایش نظارت بر پساب خروجی تصفیه فاضلاب شهری از اقدامات مهم برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به منابع آب است، گفت: نظارت و کنترل بر مخازن آب و پساب خروجی در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت مستمر بر پسماندها و ضدعفونی آن، همچنین تفکیک پساب در روستاها با همکاری محیط‌زیست در حال انجام است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار