کد خبر: ۱۰۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
مدیرعامل شرکت فیلم فریم، پهنای باند اینترنت ثابت وزارت ارتباطات برای تولید و بلکه جهش در انیمیشن را شوخی مضحک خواند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دعوای رسانه‌ملی و وزارت ارتباطات همچنان ادامه دارد؛ مخصوصاً واکنش‌های آخر وزارت ارتباطات قابل تأمل است. در خصوص اینترنت ثابت و خانگی که دغدغه مردم و بسیاری از مشاغل است دچار عقب‌ماندگی و کندی سرعت است، خواستار واگذاری فرکانس‌های رسانه‌ملی است تا سرعت اینترنت تلفن همراه را افزایش دهد! بابک نظری مدیرعامل شرکت فیلم فریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم،  گفت: همگان می‌دانند که فایل‌های تولیدی انیمیشن، بسیار سنگین است و خروجی گرفتن از آن و ارسال نمونه کار به مرکز اصلی مانند مرکز پویانمایی صبا با پهنای باند اینترنت ثابت امکان‌پذیر نیست.

برنده جوایز متعدد بین‌المللی در بخش انیمیشن خاطرنشان کرد: برای انتقال فایل‌های پویانمایی مجبوریم که از هاردهای پُرتابل استفاده کنیم که این روش در کشورهای تولیدکننده انیمیشن اصلاً مرسوم و به صرفه نیست.

نظری گفت: میزان پهنای باند اینترنت ثابت وزارت ارتباطات برای کار انیمیشن بسیار ناچیز و بلکه هیچ است و نمی‌توان نگاهی تجاری به انیمیشن با این وضع اینترنت ثابت داشت. به عبارتی این نوع اینترنت، برای انیمیشن تهدید است تا فرصت.

وی تصریح کرد: امسال سال جهش تولید نام گرفته است اما تا وقتی که وزارت ارتباطات در بخش توسعه اینترنت ثابت و تقویت فیبرهای نوری کاهلی می‌کند نمی‌توان انتظار رشد انیمیشن داخلی را داشت.

این انیماتور دورکاری در ایام قرنطینه خانگی را فرصتی برای توسعه تولیدات انیمیشنی توصیف کرد و گفت: برعکس بسیاری از مشاغل و صنایع که در دوران خانه‌نشینی ناشی از شیوع بیماری کرونا دچار رکود و بلکه تعطیلی می‌شوند، شغل و حرفه انیمیشن‌سازی نه تنها راکد نمی‌شود بلکه می‌تواند با استفاده از دورکاری، به فعالیت خویش رونق بیشتری دهد.

مدیرعامل شرکت فیلم فریم افزود: کارکنان شرکت فیلم فریم و هنرمندانی که با آنها کار تولید انیمیشن می‌کنیم به‌واسطه دورکاری، دیگر نیازی به آمدن به محل کار و شرکت ندارند و وقت بیشتری در اختیار دارند تا در خانه و با فراغ بال به تولید و ساخت آنچه از ایشان خواسته شده است بپردازند.

این تهیه‌کننده پویانمایی اظهار داشت: در ایام کرونایی که بسیاری از مشاغل ضرر می‌کنند و تعطیل شده‌اند، پویانمایی می‌تواند سودآور، اشتغال‌زا و حتی با نگاهی به بازارهای خارجی می‌تواند ارز آور باشد؛ دولت و شرکت زیرساخت وزارت ارتباطات حتماً باید نگاه ویژه‌ای به بخش انیمیشن کشور داشته باشند و با در اختیار گذاشتن اینترنت مناسب و حتی ساخت فضایی ابری برای ذخیره‌سازی تولیدات سنگین انیمیشن به این هنرصنعت سودآور کمک کند. کاری که تاکنون مورد غفلت و بی‌مهری دولت قرار داشته و دارد.

نظری در پایان افزود: شرکت فیلم فریم در این ایام دورکاری، ادامه ساخت پویانمایی‌های ماجراهای ریرا و نقاش کوچولو را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار