کد خبر: ۱۰۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: باتوجه به کمک‌های معیشتی و مادی که از طرف خیرین و تشکل‌های دینی و ادارات به نیازمندان انجام می‌گیرد این کمک‌ها نیاز است که با مدیریت و ساماندهی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام علی رستمی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی مشارکت تشکل های دینی رزمایش مواسات- عملیات رمضان با تقدیر از تشکل‌های وابسته با سازمان در راستای اجرای فعالیت‌های انجام شده در سال جدید برای مقابله با کرونا و کمک به خانواده‌های نیازمند اظهار کرد: در راستای توزیع کمک‌های مردمی باید شان و کرامت انسانی حفظ شود و مشارکت‌های مردمی نیز با برنامه‌ریزی درست سازماندهی و مدیریت شود.

وی خواستار استفاده از ظرفیت‌های دیگر ادارات و تشکل‌های وابسته در راستای کمک‌رسانی به نیازمندان به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان شد و بیان کرد: باید توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی در راستای کمک به نیازمندان با مدیریت لازم انجام گیرد تا هر ارگان و تشکل مردمی چندبار در یک محله اقدام به توزیع بسته‌های حمایتی نکند.

وی عنوان کرد: همچنین فعالیت‌های ماه مبارک رمضان در حوزه کمک رسانی به نیازمندان مستلزم هماهنگی و همکاری ادارات مربوطه و تشکل‌های مردمی وابسته به ادارات است و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان به دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع بهار معرفت و خدمت اشاره کرد و بیان داشت: براساس این دستورالعمل تشکل‌های مردم نهاد وابسته به تبلیغات اسلامی با مشارکت خیرین و سایر ادارات می‌توانند به نیازمندان کمک کنند.

اجرای طرح مواسات خاندانی در کردستان

مسوول بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه به طرح مواسات خاندانی اشاره کرد و گفت: این طرح به همت سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور به ویژه استان کردستان برگزار خواهد شد.

ئالا شهسواری افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقای هویت خاندان ایرانی به عنوان یکی از اصیل ترین هویت‌های اجتماعی و اسلامی است که براساس آن نجات یک خانواده مستمند توسط یک خاندان ایرانی انجام خواهد شد و خانواده‌های ایرانی را به منظور پشتیبانی از خانواده‌های مستضعف فعال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: براساس اجرای این طرح تمامی مشکلات یک خانوار مستمند از جمله تامین مایحتاج اولیه زندگی، درمان، اشتغال، تحصیل کودکان ، همدردی و غیره توسط یک خاندان برطرف و رسیدگی می‌شود.

وی از سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان هماهنگ کننده در اجرای این طرح یاد کرد و گفت: سایر نهادهای حاکمیتی به عنوان پشتیبان طرح در راستای اجرای آن همکاری خواهند داشت.

اجرای طرح همسفره با مشارکت سپاه

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نیز در این جلسه به اجرای طرح‌های این ارگان در راستای کمک‌رسانی به نیازمندان پرداخت و گفت: اجرای طرح همسفره با مشارکت سپاه بیت‌المقدس در کردستان به منظور توزیع غذای گرم بین نیازمندان در حال انجام است.

فرهاد کاظمی عنوان کرد: توزیع بسته‌های حمایتی از سوی خیرین، تشکل‌های مردم‌نهاد و ادارات باید با مدیریت و ساماندهی لازم انجام گیرد تا بتوانیم همه نیازمندان استان را تحت پوشش قرار دهیم.

وی خواستارتجمیع تمامی کمک‌ها در یک مکان و توزیع مناسب آن بین نیازمندان شد و گفت: توزیع بسته‌های حمایتی در یک محله و منطقه از شهر سنندج موجب جاماندن برخی نیازمندان از کمک‌های دولتی خواهد شد.

لزوم شناسایی نیازمندان واقعی برای کمک‌رسانی به آنها

ماموستا احمدی از روحانیون شهرستان سنندج نیز در این جلسه تصریح کرد: باید نیازمندان واقعی را شناسایی و مورد حمایت قرار داد چرا که برخی از نیازمندان هیچ حمایتی نمی‌شوند و ناشناس باقی می‌مانند.

وی عنوان کرد: علاوه بر کمک‌های مادی باید مردم را از نظر فرهنگی تقویت کرد چرا که امروز با وجود توطئه‌های دشمنان مردم بیش از هر زمان دیگری نیازمند آگاه‌سازی و شفافیت هستند تا دچار بی‌هویتی و غربزدگی نشوند.

مسوول برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان نیز در این جلسه عنوان کرد: هر کاری که در حوزه کمک‌رسانی و جذب کمک خیرین برای نیازمندان انجام می‌گیرد باید مردمی و خودجوش انجام شود.

علی اصغر دریایی اعلام کرد: ستاد ساماندهی مشارکت تشکل‌های دینی استان کردستان می‌تواند با تشکیل کمیته‌هایی همچون کمیته هنر و رسانه در راستای انعکاس فعالیت‌های خودجوش مردمی تلاش کند و این کمک‌های مردمی را برای جذب سایر خیرین اطلاع‌رسانی کند.

برپایی 75 ایستگاه سلامت در کردستان

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان نیز در این جلسه عنوان کرد: برپایی 75 پایگاه ایستگاه سلامت در استان کردستان از فعالیت‌های هیئات مذهبی بود که در ایام کرونا و برای پیشگیری با این ویروس در استان انجام شد و همچنان نیز فعالیت این پایگاه‌ها ادامه دارد.

نورعلی خزاعی اضافه کرد: توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان در محلات حاشیه شهرها توسط هیئات مذهبی استان نیز انجام گرفت و در ایام ماه مبارک رمضان نیز این اقدامات ادامه دارد.

انتهای پیام/2330/72

نام:
ایمیل:
* نظر: