کد خبر: ۱۰۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
زنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۱۸ درصد موقوفات در استان زنجان به حوزه درمان اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان: حجت‌الاسلام مختار کرمی، اظهار کرد: واقفان خیراندیش در هر عصر و زمانه‌ای به نیازهای ضروری جامعه توجه داشته‌اند و در استان زنجان موقوفات متنوع و با نیت‌های خیر و مورد نیاز جامعه از جمله اشتغال، عزاداری امام حسین (ع)، کمک به نیازمندان و بهداشت و درمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان ۱۸ درصد از موقوفات به حوزه درمان اختصاص یافته و هر ساله از سوی متولیان و همکاران این اداره براساس نیت واقفان اجرای نیت می‌شود، بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تاکنون خدمات و اقدامات زیادی را براساس نیات منطبق انجام داده و این اقدامات در گستره استان بوده است.

کرمی ادامه داد: نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان از عواید موقوفات برای مبارزه با ویروس کرونا هزینه شده است که شامل خرید اقلام و مواد ضدعفونی‌کننده، دوخت ۳۰ هزار ماسک توسط فعالان فرهنگی و مراکز افق مستقر در بقاع متبرکه، دوخت لباس برای کادر درمانی، دوخت لباس برای بیماران و برای افرادی که مشعول تغسیل اموات کرونایی بوده‌اند و سایر خدمات می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: همچنین در ایام کرونایی بسته‌های غذایی و معیشتی توسط خیران و مراکز افق تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است و در ماه مبارک رمضان نیز طرح ضیافت همدلی به اجرا درمی‌آید.

کرمی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱ وقف جدید در استان زنجان ثبت شد، تصریح کرد: نیاز است که مبلغان و اصحاب رسانه ما را در این راه یاری دهند که از بستر مناسب استان زنجان که به لحاظ فعالیت‌های نیک و خیر زبان‌زد هستند، بیشتر بهره بگیریم و مردم را برای وقف‌های جدید مورد نیاز جامعه تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به وضعیت و شرایط جامعه که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته تا کنون وقف جدیدی به ثبت نرسیده است اما امیدواریم مردم وقف را به عنوان صدقه جاریه مدنظر داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار