کد خبر: ۱۰۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
مدیرکل اوقاف فارس خبر داد:
ایسنا/فارس مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از آغاز ثبت نام چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی دوشنبه ۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران هدف از برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم سراسر کشور را انس هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه با این کتاب آسمانی اعلام و خاطرنشان کرد: سطح این مسابقات از مرحله شهرستانی و استانی شروع شده و تا مراحل ملی و بین‌المللی تداوم خواهد داشت.

او با اشاره به قدمت ۴۰ ساله برگزاری مسابقات قرآن کریم در کشور، گفت: ضروری است ضمن بررسی و آسیب شناسی مستمر نقاط  قوت و ضعف مسابقات قرآن در سالهای گذشته، نسبت به برنامه ریزی و برگزاری مطلوب  مسابقات قرآن کریم اقدام شود.

موسوی با اشاره به تهیه و ابلاغ شیوه نامه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در سال ۹۹، اظهار کرد: این دوره از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران در رشته های حفظ جزءهای ۵ ،۱۰ و ۲۰و همچنین حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف فارس با بیان اینکه حفظ جزءهای  ۵ و ۱۰ قرآن کریم در سطوح شهرستان و استان برگزار می‌شود، گفت: این در حالی است که حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در سطوح شهرستان، استان و ملی بوده و حفظ کل قرآن کریم نیز شامل مراحل شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی می‌شود. 

او، مراحل رشته‌های قرائت ترتیل و قرائت تحقیق را شامل سطوح شهرستانی، استانی و ملی اعلام کرد و افزود: آخرین سطح مسابقات قرائت برای خواهران در رشته قرائت تحقیق تا مرحله ملی و برای برادران تا مرحله بین‌المللی است.

موسوی با اشاره به اینکه شرکت در رشته اذان، تنها مختص آقایان است و تا سطح ملی هم برگزار می‌شود، گفت: رشته دعاخوانی نیز در دو بخش خواهران و برادران در مرحله مقدماتی به صورت ضبطی و در مرحله نهایی نیز به شکل متمرکز ملی برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف فارس محتوای رشته دعاخوانی در مرحله مقدماتی را شامل دعاهای کمیل و ندبه و ادعیه ایام هفته دانست و افزود: رشته همسرایی و همخوانی قرآن کریم نیز صرفا ویژه برادران است که در مرحله مقدماتی به صورت ضبطی و در مرحله نهایی به شکل متمرکز ملی برگزار می‌شود.

او در خصوص رشته تفسیر عمومی قرآن کریم نیز گفت: این رشته در دو بخش خواهران و برادران از مرحله استانی تا ملی برگزار می‌شود؛ به نحوی که رقابت به صورت آزمون کتبی در قالب ۴۰ سوال تستی و دو سوال تشریحی از تفسیر سوره مریم است.ضمن اینکه منبع برای شرکت کنندگان این دوره از مسابقات قرآن کریم، تفسیر نمونه یا صفوه التفاسیر است.

موسوی با تاکید به اینکه چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه بزرگسالان و افراد بالای ۱۸ سال است، عنوان کرد: ثبت نام این دوره از مسابقات قرآن کریم از شنبه ششم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۶خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

او یادآور شد: تمام مراحل ثبت نام چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قران کریم، صرفاً به صورت الکترونیکی است و  از طریق مراجعه به سایت رسمی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به نشانی my.oghaf.ir است.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار