کد خبر: ۱۰۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۷۵ درصد ظرفیت‌ کاروان حج تمتع آذربایجان‌غربی پر شده و دو هزار و ۶ نفر زائر از کل استان ثبت نام کرده‌اند.

محمدرضا ندیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: هم اکنون 75 درصد ظرفیت‌ کاروان‌های حج تمتع آذربایجان‌غربی پر شده و تاکنون دو هزار و 6 نفر ثبت نام کرده‌اند و همچنین از 13 اردیبهشت ماه امسال، اولویت زائرانی که فیش تیر، مرداد و شهریور 86 را در دست دارند اعلام می‌شود و می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه از تیر ماه امسال اعزام‌ها به حج تمتع آغاز می‌شود تصریح کرد: همچنین برای این منظور، معاینات پزشکی حجاج آذربایجان‌غربی نیز از هفته آینده در استان کلید خورده و فرایند حج دنبال می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال 19 کاروان شامل 9 کاروان از برادران اهل تسنن و 10 کاروان اهل تشیع با دو هزار و 750 زائر به سرزمین نور اعزام خواهند شد و تاکنون نیز تعداد نیز یک هزار و 16 نفر زن و 990 نفر نیز مرد ثبت نام کرده‌اند.

ندیری بیان کرد: محل اعزام حجاج آذربایجان‌غربی، فرودگاه بین‌المللی ارومیه بوده و پرواز آنها به صورت مستقیم به شهر جده عربستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به جوانترین و مسن‌ترین زائر ثبت نامی امسال از استان گفت: هر دو این حجاج از شهرستان مهاباد هستند و مسن‌ترین زائر، پیرمردی 109 ساله و جوان‌ترین خانمی 23 ساله است.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: هم اکنون پیگیر اعزام زائران به حج تمتع بوده و اگر به هر دلیلی از جمله شیوع ویروس کرونا این اعزام انجام نشود، حجاج در سال آینده و با قیمت ارز امسال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و هیچ گونه افزایش هزینه‌ای در کار نخواهد بود.

انتهای پیام/7548/ ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار