کد خبر: ۱۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۷
سازمان هواپیمایی کشوری با امضای تفاهم‌نامه‌ای به دفاتر انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی در چند استان مجوز فعالیت داد. مجوزی که به منظور کاهش تمرکز این سازمان اعطا شده و البته گسترش آن منوط به عملکرد مثبت این دفاتر خواهد بود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ايسنا، در جریان توافق‌نامه امضاء شده بین سازمان هواپیمایی و انجمن صنفی از این به بعد پنج دفتر خدمات مسافرت هوایی در فارس، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی به عنوان اصلی‌ترین پل ارتباطی صنعت هواپیمایی کشور با مسافران هوایی فعالیت خواهند کرد تا اهداف تمرکز‌زدایی مدنظر سازمان اجرایی شود.

این طرح به این منظور اجرا خواهد شد که دیگر برای پیگیری امور شرکت‌های هواپیمایی نیاز به حضور مستقیم سازمان هواپیمایی وجود نداشته باشد و از این پس دفاتری که تحت نظارت این سازمان قرار دارند در نقاط مختلف کشور به عنوان رابط بین مسوولان و مردم فعال باشند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه امضای تفاهم‌نامه اعلام کرده است که این طرح که با هدف کاهش قدرت سازمان مرکزی در تمامی امور جزیی اجرا شده و تمرکز‌زدایی را پیگیری می‌کند با یک شرط مهم پیگیری خواهد شد و آن نظارت بر نحوه‌ی عملکرد این دفاتر است. از این‌رو پنج دفتر فعال شده در جریان این تفاهم‌نامه به شکل موقت انجام وظیفه خواهند کرد تا در صورت تایید نهایی امکان گشایش دفاتری جدید در استان‌های باقی‌مانده نیز فراهم شود.

این در حالی است که پیش از این و در جریان متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما نیز سازمان وعده پیگیری دائمی شرایط بازار را داد تا از هرگونه گرانفروشی بلیت هواپیما به مردم جلوگیری کند، اما در عمل بعضی از شرکت‌های هواپیمایی با استفاده از شرایط چارتر قیمت بلیت‌ها را در بعضی مسیرها عملا چند برابر فروخته از این‌رو نگرانی سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی عملکرد دفاتر انجمن صنفی و نحوه نظارت بر آنها منطقی به نظر می‌رسد، هرچند مشخص نیست نحوه اعمال نظارت‌ها چگونه خواهد بود و آیا واقعا اهداف مدنظر سازمان در استفاده از ظرفیت‌های بومی عملی می‌شود یا باز هم مشکلی دیگر بر سر راه مسافران پروازهای هوایی به وجود خواهد آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار