کد خبر: ۱۰۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  حبیب‌الله خجسته‌پور افزود: دوران ناشی از شیوع کرونا در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی چالش‌هایی را به دنبال دارد و برای فائق آمدن بر آن‌ها در دوران پساکرونا باید در سطح حاکمیتی و هم در لایه‌های مردمی و گروه‌های تاثیرگذار، تلاش شود.

وی با تاکید بر نقش خطیر رسانه‌ها در شرایط مختلف جامعه اضافه کرد: اصحاب رسانه یکی از مهم‌ترین گروه‌های تاثیرگذار برای رفع چالش‌های ناشی از شیوع کرونا در دوران پساکرونا است.

خجسته‌پور یادآور شد: رسانه‌ها در دوران پساکرونا با شناسایی چالش‌ها و ارائه‌ راهکارهای عملیاتی یاریگر مردم و گروه‌های مردمی و هم مشاورانی امین برای تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران خواهند بود.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: در شرایط کنونی رسانه‌ها با تهیه محتواهای مناسب می‌توانند افکار عمومی جامعه را برای رویارویی با چالش‌های پساکرونا و رفع آن‌ها آماده کنند.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: با تحقق جهش تولید در کنار رشد اقتصاد کلان، مشکلات کارگران در کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی مرتفع شده و سبب بازگشت بیکاران ناشی از کرونا به عرصه‌ تولید می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز لازم است رفتارهای مثبت ناشی از مقابله با کرونا و استفاده از ظرفیت‌های جدید را تقویت و نیز با انجام برنامه‌های مثبت و فاخر فرهنگی، خلاءهای ایجاد شده مانند کاهش نشاط اجتماعی را پر کرد.

خجسته‌پور به سه مرحله مقابله با شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: مدیریت همه‌گیری، مهار و کنترل، مراحل مقابله با این ویروس است.

وی افزود: این استان با تلاش‌های موثر کادرپزشکی، پرستاری و تمام خدمتگزاران جامعه‌ سلامت در ۲ دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود، اعضای شورای تامین، ائمه‌ جمعه و جماعات، دستگاه‌های اجرایی مانند هلال احمر، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مجامع صنفی و به ویژه شهروندان در این مرحله موفق بوده است.

خجسته‌پور ادامه داد: ثبات در وضعیت میزان بستری‌شدگان و مبتلایان به کرونا روزهای اخیر استان نشان از این امر دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان یادآور شد: امید می‌رود جامعه با رعایت طرح فاصله‌گذاری ۲ مرحله‌ بعدی را با موفقیت پشت سر بگذارد که در آن صورت وارد مرحله پساکرونا می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار