کد خبر: ۱۰۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
دبیرکل ناتو، استفانو پونتیکورو را به عنوان نماینده غیرنظامی این سازمان در افغانستان، معرفی کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از طلوع نیوز، استفانو پونتیکورو پیش از این به عنوان سفیر ایتالیا در پاکستان، ایفای وظیفه کرده است.

در بیانیه‌ ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو  آمده است: استفانو پونیکورو به عنوان نماینده غیر نظامی تازه ناتو در افغانستان، فعالیت خواهد کرد. او در حوزه دیپلماسی بخصوص در مورد افغانستان و در یک بعد بزرگ منطقه‌ای از تجربه بالایی برخوردار است.

ینس استولتنبرگ افزوده است که او در اوضاع حساس افغانستان، با پونتیکورو از نزدیک کار خواهد کرد و نیاز است تا همه دست به دست هم داده درباره صلح و مبارزه در برابر کووید 19، کار کنند.

دبیرکل ناتو از مأموریت ایتالیا در افغانستان نیز قدردانی کرده و افزود: من از تعهد ایتالیا در راستای کمک هرچه بیشتر به نیروهای امنیتی افغانستان ابرار امتنان دارم، نیروهایی که بتوانند زمینه را برای برقراری صلح، فراهم سازند.

او در ادامه گفت: ایتالیا یکی از کشورهای مهم در چارچوب مأموریت حمایت قاطع ما است، ایتالیا همچنان به کمک به نیروهای امنیتی افغان ادامه می‎ دهد و در راستای رُشد اقتصادی افغانستان نیز، نقش دارد. این کشورهای عضو ناتو به امنیت دراز مدت افغانستان متعهد است.

پونتیکورو جانشین نیکولاس کی، شده است.

انتهای پیام

برچسب ها: افغانستان ، ناتو
نام:
ایمیل:
* نظر: