کد خبر: ۱۱۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
رئیس پلیس راهور آذربایجان غربی:
ارومیه – رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی گفت: طی یک ماه گذشته تصادفات در جاده های شهری استان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس فرمانی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای ترافیک استان با بیان اینکه در این مدت دو هزار و ۱۲۵ مورد تصادف در جاده‌های شهری استان به وقوع پیوسته است افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵٠ درصد کاهش یافته است.

وی در این نشست به لزوم توجه و اهمیت دادن به رسیدگی و ساماندهی رینگ کمربندی ارومیه تاکید کرد و اظهارکرد: باید تدابیری سنجیده شود تا محل‌های مناسبی برای عبور عابران پیاده در نظر گرفته شود.

سرهنگ فرمانی با بیان اینکه ٧٨ درصد فوتی شدگان در رینگ کمربندی ارومیه مربوط به عابران پیاده است ادامه داد: برای رفع مشکل ترافیک شدید در محور جاده امام زاده و تقاطع اوچ قبیرلر که موجب نارضایتی مردم و اهالی منطقه شده است دو طرح ارائه کرده‌ایم که در صورت اجرایی شدن از شدت ترافیک و راهبندان کاسته خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی با اشاره به آمار تصادفات شهری طی یک‌سال گذشته گفت: طی یک‌سال گذشته ۶۴ هزار و ٩٩٧ مورد تصادف در استان رخ داده که این آمار کاهش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

سرهنگ فرمانی با اشاره به لزوم آموزش مناسب رانندگان در آموزشگاه‌های رانندگی گفت: ۱۰ درصد تصادف کنندگان در این استان گواهینامه جدید دارند که این آمار نیز نشان دهنده کمبود تجربه و آگاهی آنان از نحوه رانندگی در جاده‌ها است.

وی همچنین تمهید ساز و کار مناسب برای اجبار بیشتر رانندگان برای دریافت بیمه نامه شخص ثالث افزود: ۴۰ درصد تصادف کنندگان وسایل نقلیه در جاده‌های آذربایجان غربی بیمه شخص ثالت ندارند که این نیز مشکل ساز شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: