کد خبر: ۱۱۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
توسط آستان قدس رضوی صورت می‌گیرد؛
مشهد - از نخستین شب ماه مبارک رمضان، آستان قدس رضوی با تهیه و تدارک وعده‌های متنوع غذای گرم ویژه وعده افطار، به خانواده‌های محروم مشهدی رسیدگی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، امین بهنام در این رابطه اظهار کرد: در هر روز ماه مبارک رمضان، طبخ حدود شش هزار کاسه سوپ، حدود چهار هزار پرس غذا (اعم از استانبولی و عدس پلو) و نیز پنج هزار قرص نان شیرمال برای وعده افطار در نظر گرفته شده است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی با اشاره به فرایند آماده‌سازی این وعده‌های غذای گرم با کمک ساکنان مناطق حاشیه شهر، گفت: تدارکات وعده افطار در مکانی در حاشیه شهر مشهد که توسط آستان قدس آماده شده و با مشارکت تعدادی از تشکل‌های فرهنگی این مناطق از جمله موکب‌داران اربعین، تهیه و طبخ می‌شود.

بهنام اضافه کرد: تأمین مواد غذایی برعهده آستان قدس رضوی است و تأمین نیروهای خدمتی، لوازم آشپزی و دستگاه‌های پخت غذا و نیز دو دستگاه نانوایی برای تهیه نان را این تشکل‌ها متقبل شده‌اند.

وی در رابطه با کیفیت توزیع این وعده‌های غذایی هم گفت: ۲۲۴ مسجد از سطح شهر مشهد به صورت روزانه با حواله افطار در نظر گرفته شده از سوی دفتر نمایندگی آستان قدس، سهمیه غذا از آشپزخانه مرکزی دریافت می‌کنند و بین خانواده‌های نیازمندان منطقه خود توزیع می‌کنند.

لازم به ذکر است، آستان قدس رضوی در کنار طبخ ۱۰ هزار وعده غذای گرم ویژه افطار نیازمندان، ۱۰۰ هزار بسته افطاری شامل شیر، پنیر، خرما، حلوا ارده، شکر و نشاسته برای خانواده‌های محروم مشهد در نظر گرفته است که از تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه با تلاش خادمان و خادمیاران رضوی نسبت به توزیع آن‌ها در مناطق حاشیه‌ای شهر اقدام کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار