کد خبر: ۱۱۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵
مردم به همراه خیرین در تمام استان‌ها، این روزها صحنه‌های کم نظیری از همدلی، مهرورزی و مهربانی را به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری فارس-سردبیری استانها: در آستانه ماه مبارک رمضان و این روز‌های کرونایی کمک مومنانه خیران و گروه‌های مردمی برای دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر در تمام مناطق ایران، صحنه‌های بی‌نظیری از یکدل شدن، مهربانی را به تصویر کشیدند که نشان از همت بلند مردم برای کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا دارد و با تمام نیرو و قدرت دست به کار شدند تا نگذارند کرونا دلی را به خاطر معیشت آزرده کند.

بخش‌هایی از رزمایش کمک مومنانه که در سراسر کشور طی 24 ساعت گذشته انجام شد را ببنید.

مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در شازند آغاز شد

دومین مرحله از رزمایش بزرگ کمک مومنانه و مواسات شهرستان شازند با حضور ائمه جمعه شهرهای شازند، مهاجران و هندودر، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی، مدیریت آموزش و پرورش، بخشداران و شهرداران شهرهای تابعه و سایر مسوولین با فراهم کردن ۱۷۰۰ بسته معیشتی برای توزیع در مناطق روستایی آغاز شد.

فرمانده سپاه ناحیه شازند در آغاز رزمایش کمک مؤمنانه در شازند گفت: مردم نوع دوست شهرستان شازند به مانند سایر مردم عزیز کشورمان در لبیک به فراخوان مقام عظمای ولایت به رزمایش کمک به نیازمندان، سنگ تمام گذاشتند.

مردم شازند به مانند سایر مردم عزیز کشورمان در لبیک به فراخوان مقام عظمای ولایت به رزمایش کمک به نیازمندان، سنگ تمام گذاشتند.

محمد مهجوری افزود: تاکنون بالغ بر ۵۵۰۰ سبد کالا شامل برنج، گوشت یا مرغ، روغن، حبوبات، تن ماهی، رب گوجه، ماسک و ... به ارزش تقریبی هر بسته ۱۵۰ هزار تومان تهیه و در میان خانواده های نیازمند توزیع گردیده است.

دبیر ستاد رزمایش مواسات و کمک مومنانه در شهرستان شازند اظهار داشت: در جلسات ستاد رزمایش کمک مومنانه و مواسات شهرستان مقرر شد که حدود ۱۰ هزار بسته معیشتی آماده و در بین خانوارهای شناسایی‌شده، توزیع شود که در این راستا بسیجیان با همکاری ائمه جمعه و جماعت، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرها، بخشداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها و  معتمدین هر محله و روستا، آمار را جمع‌آوری،بروز رسانی و پالایش کرده و نهایتاً تا پایان مرحله سوم رزمایش توزیع صورت پذیرد.

 

برگزاری مرحله دوم کمک مومنانه در لرستان با توزیع 12 هزار بسته غذایی بین نیازمندان

آیت دولت‌پور در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: مرحله دوم رزمایش بزرگ کمک مومنانه روز شنبه همزمان با سراسر کشور در استان لرستان و در پادگان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مرحله بیش از 12 هزار بسته غذایی بین نیازمندان شناسایی شده در سطح استان لرستان توزیع خواهد شد.

مسؤول روابط عمومی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: همچنین در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در استان 83 سری جهیزیه کامل بین نوعروسان نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست این رزمایش نیز حدود 13 هزار بسته غذایی بین نیازمندان استان توزیع شد.

 

تداوم رزمایش کمک مومنانه در شهرستان پارس آباد

صمد آهنی جانشین بسیج مقامت شهرستان پارس آباد در حاشیه برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در شهرستان پارس آباد اظهار کرد: حرکت بسیج سازندگی در راستای خدمت‌رسانی به مناطق محروم پایه‌گذاری شده و توانسته با حفظ روحیه جهادی و اعتقادی گام‌های بزرگی در رفع مشکلات مردم بردارد. 

وی با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در حال اجرا بوده و مرحله سوم تا پایان ماه مبارک رمضان اجراء خواهد شد، گفت:  700 بسته معیشتی به ارزش ریالی هر بسته 3 میلیون ریال در مرحله دوم بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.

 

دانشگاهیان هم از اجرای طرح کمک مومنانه جا نماندند

در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای طرح کمک مومنانه، اعضاءهیات علمی، کارمندان و دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در یک پویش خودجوش، برای کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند، اقدام به تهیه و توزیع بسته معیشتی کردند.

در مرحله نخست اجرای این پویش، 125 بسته معیشتی به ارزش ریالی هر بسته 300 هزار تومان تهیه و در میان کارگران آسیب دیده از کرونا در دانشگاه سیستان و بلوچستان و برخی از نیازمندان حاشیه شهر زاهدان توزیع شد.

استمرار اینگونه اقدامات برای کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمندان جامعه استمرار خواهد داشت.

 

فیلم| تولید 60 هزار ماسک توسط قرارگاه جهادی مسجد روستای امان آباد

اعضای قرارگاه جهادی مسجد روستای امان آباد به همت اهالی روستا 60 هزار ماسک تولید و در سطح روستا توزیع کردند، این قرارگاه همچنین دو رأس گوسفند در قالب طرح رزمایش مومنانه کشتار و بین نیازمندان توزیع کردند.

 

 

توزیع 101 هزار بسته معیشتی رزمایش کمک مومنانه در مازندران

محمدمهدی اقبال‌پور رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا به تشریح فعالیت‌های این سازمان در بحران کرونا پرداخت و گفت:‌ در همان ساعات اولیه با فرمان فرماندهی سپاه و فرمانده سپاه کربلا، قرارگاه پدافند زیستی تشکیل شد، حوزه‌های فعالیت هر یگان مشخص شد وفعالیت فرماندهان نواحی که هرکدام سهم بسزایی در کنار دستگاه‌های اجرایی داشتند و مجموعه فرماندهان نواحی و فرماندهان پایگاه‌ها در 5 بخش سفیران سلامت، ناظران سلامت، مراقبان سلامت، ستاد پشتیبانی  مدافعان سلامت و مدافعان سلامت سازماندهی شدند.

در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه ۱۰۱ هزار بسته معیشتی توسط فرماندهان پایگاه‌های مقاومت سراسر استان توزیع شد.

وی از شناسایی ۱۰۱ هزار نفر جامعه هدف در استان خبر داد و گفت: در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه ۱۰۱ هزار بسته معیشتی توسط فرماندهان پایگاه‌های مقاومت سراسر استان توزیع شد.

دبیر رزمایش کمک مومنانه سپاه کربلا با بیان اینکه مجموع مبلغ ریالی کمک مومنانه در مرحله اول ۵۱ میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: مرحله دوم رزمایش در روز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) انجام خواهد شد و مرحله سوم آن در شب و روز عید فطر انجام خواهد پذیرفت.

 

توزیع 10 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در سیرجان

علی دستوری فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سیرجان اظهار داشت: قرارگاه همدلی و کمک مومنانه شهرستان سیرجان که به‌صورت مردمی هدایت می‌شود، تا به امروز 10 هزار بسته معیشتی تامین و بین جامعه هدف توزیع کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سیرجان ضمن قدردانی از مردم، نهادها و شرکت‌های معدنی و صنعتی تصریح کرد: در مرحله دوم این رزمایش که از امروز آغاز شد، 10هزار بسته معیشتی بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

امام جمعه سیرجان خاطرنشان کر: به‌منظور توزیع عادلانه این کمک‌ها باید افراد نیازمند واقعی و آسیب‌دیدگان شناسایی و در یک بانک جامع اطلاعاتی ثبت شوند تا بتوان بدون هیچ کاستی به این قشر کمک‌رسانی انجام شود.

 

اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی کمک مومنانه در سبزوار

سرهنگ هادی موحدنیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش همدلی و کمک مومنانه در بسیج نیز این رزمایش طراحی شد که در سه مرحله در سبزوار اجرایی می‌شود.

وی افزود: در مرحله نخست ۵ هزار بسته مواد غذایی با همت بسیجیان پایگاه‌های مقاومت و حوزه‌های مقاومت تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

در مرحله نخست ۵ هزار بسته مواد غذایی با همت بسیجیان پایگاه‌های مقاومت و حوزه‌های مقاومت تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش نیز هم‌اکنون در حال برگزاری است و ۳ هزار و ۵۰۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان سبزوار توزیع می‌شود، ادامه داد: ویژگی این مرحله کمک مومنانه توزیع یک هزار و ۶۰۰ بسته از این کمک‌های معیشتی به یاد یک هزار و ۶۰۰ شهید دلاور دیار سربداران توزیع می‌شود.

موحدنیا تصریح کرد: مرحله سوم این رزمایش نیز در عید سعید فطر به همت بسیجیان هدف‌گذاری شده که یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

فیلم| ماجرای هر روز بچه مسجدی‌های خرم‌آباد

بچه‌های پایگاه بسیج مسجد صاحب الزمان(عج) خرم‌آباد از آغاز رزمایش بزرگ کمک مومنانه اقدام به توزیع اقلام و بسته‌های غذایی بین نیازمندان از اقشار مختلف می‌کنند و در همین راستا بسته‌های زیادی را بین کارگران فصلی توزیع کرد

 

 

اجرای مرحله دوم طرح کمک مومنانه در 5 شهرستان زنجان

فرهاد امندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج سازندگی(17 اردیبهشت 1379) اظهار کرد: 14 تا 20 اردیبهشت هر سال هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به مشارکت 4 هزار و 755 گروه جهادی در استان زنجان بیان کرد: این گروه‌ها شامل 24 هزار و 824 نفر می‌شود.

امندی با بیان اینکه ضدعفونی اماکن مذهبی، مدارس، ادارات، مجتمع‌های مسکونی، معابر عمومی و ... به تعداد 10 هزار و 763 نقطه انجام شده است، بیان کرد: این اقدام با مصرف یک میلیون و 684 هزار لیتر مواد ضدعفونی انجام شده است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با بیان اینکه 710 هزار عدد ماسک و دستکش با اولویت شبکه بهداشت، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و مناطق محروم توزیع شده است، عنوان کرد: 126 هزار نفر از مردم نیز به صورت چهره به چهره آموزش دریافت کردند.

وی تصریح کرد: بسته‌های معیشتی با همکاری سپاه، گروه‌های جهادی بسیج، خیرین، عموم مردم، کارخانجات، ادارات و سایر اقشار به تعداد 48 هزار و 127 بسته تهیه و توزیع شده است.

 

توزیع 75 هزار بسته معیشتی در چهارمحال و بختیاری

علی‌محمد اکبری صبح امروز در حاشیه دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه، در خصوص زمان پایان این رزمایش گفت: تا زمانی که مردم درگیر ویروس منحوس کرونا هستند رزمایش کمک مومنانه نیز پابرجاست.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) ادامه داد: با ایجاد قرارگاه رزمایش کمک مومنانه بنا به فرموده مقام معظم رهبری در مرحله اول تعداد ۴۰ هزار بسته کمک معیشتی به ارزش تقریبی هر بسته ۳۰۰ هزار تومان در استان چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

در مرحله اول تعداد ۴۰ هزار بسته کمک معیشتی به ارزش تقریبی هر بسته ۳۰۰ هزار تومان در استان چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

وی اظهار داشت: در این مرحله نیز با سخاوت‌مندی و احساس مسؤولیت مردم عزیز این استان مبلغ ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد و با کمکی که از تهران جذب کردیم تعداد ۳۵ هزار بسته معیشتی دیگر نیز آماده شده که امروز به شهرستان‌های ده‌گانه استان ارسال شده و  روز شنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ماه مصادف با ولادت کریم اهل بیت در سطح تمامی شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مرحله سوم کمک‌رسانی و توزیع بسته معیشتی نیز در روز عید فطر انجام خواهد گرفت و از تمامی مردم و دستگاه‌ها خواهشمندیم کمک‌های مؤمنانه خود را از طریق حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج به دست مردم نیازمند برسانند‌.

 

توزیع بیش از 3 هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه البرز

سرهنگ محمد اسماعیل طاهرخانی فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز اظهار کرد: با توجه به اجرای مرحله دوم رزمایش بزرگ کمک مومنانه بیش از  3هزار بسته شامل رب، روغن، نخود ، ماکارانی، سویا، قند، شکر ، پنیر، برنج، مواد شوینده و چای برای توزیع در میان افراد شناسایی شده آماده شده است.

وی افزود: این اقلام انشالله در نیمه دوم ماه مبارک رمضان روز میلاد کریمه اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) توسط بسیجیان بین جامعه هدفی که مشخص شده است توزیع خواهد شد.

طاهرخانی بیان کرد: در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه نیز بیش از 3 هزار بسته در بین نیازمندان شهرستان البرز  توزیع شده است.

 

توزیع 3500 بسته معیشتی بین نیازمندان در جیرفت

ناصر بهروز فرمانده ناحیه بسیج مقاومت شهرستان جیرفت اظهار داشت: در راستای فرمایشات امام خامنه‌ای مبنی بر کمک‌های مومنانه، رزمایش مرحله اول با تعداد 3 هزار و 500 بسته غذایی با ارزش ۹۰۰ میلیون تومان در بین نیازمندان و فقرا که زندگی‌شان در اثر ویروس کرونا دچا آسیب شده، آغاز شد.

فرمانده ناحیه بسیج مقاومت شهرستان جیرفت عنوان داشت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰هزار بسته غذایی در سه مرحله در شهرستان جیرفت بین نیازمندان توزیع شود.

پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰هزار بسته غذایی در سه مرحله در شهرستان جیرفت بین نیازمندان توزیع شود.

وی با ذکر این مطلب که ارزش ریالی هر بسته غذایی ۲۵میلیون ریال است، ادامه داد: افرادی که زیر پوشش هیچ نهادی نیستند از قبل توسط پایگاه‌ها و ائمه جمعه شناسایی شدند و درحال توزیع بسته‌ها بین آن‌ها هستیم.

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت بیان کرد: این کمک‌ها توسط سپاه ،خیران، کمک‌های مردمی و ادارات شهرستان جمع‌آوری شده است.

 

انتهای پیام/خ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار