کد خبر: ۱۱۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، «حاج محمد شهرکی» نیکوکار گنبدی با اخذ رضایت از شکات و ادای دین زندانیان، 100 زندانی جرائم مالی غیرعمد را آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، پانزدهم ماه مبارک رمضان مقارن است با میلاد امام حسن مجتبی (ع) که کریم اهل بیت است و در تاریخ دنیا نمونه‌ای در سخاوت و کرم ندارد، این روز مبارک بهترین فرصت برای انسان‌هایی است که دوست دارند ادامه دهنده سیره این امام همام باشند و طعم کرامت را بچشند و بر کام مردم نیز بچشانند.

از این رو حاج محمد شهرکی خیر و نیکوکار گنبدی که سال‌هاست در امور خیریه ید طولایی دارد، این بار نیز در اقدامی شایسته در سالروز میلاد کریم اهل بیت (ع) اقدام به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد مالی و اخذ رضایت از شکات با پرداخت دیون متشاکیان کرد.

* خداوند ده‌ها برابر این کمک‌ها را به من برمی‌گرداند

نیکوکار و خیر گنبدی در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه ما هر ساله در سالروز میلاد حضرت امام حسن (ع) که به کریم اهل بیت (ع) معروف هستند تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد را با برگزاری یک گلریزان آزاد می‌کردیم، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا نتوانستیم این مراسم را همچون سالهای قبل برگزار کنیم اما آزادسازی زندانیان را به تعویق نینداختیم.

محمد شهرکی با بیان اینکه امسال نیز در این مناسبت فرخنده 100 زندانی را با پرداخت دیون و تعهدات مالی آنها و اخذ رضایت از شکات آزاد خواهیم کرد، افزود: تردیدی ندارم که خداوند متعال از خزانه بی‌انتهای خود چندین برابر مبالغی را که بنده در این امر خیر هزینه می‌کنم، پرداخت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه از سال 1382 و پس از مشاهده حجم انبوه پرونده‌هایی که به دلایل غیرعمد و بعضا اقدامات هیجانی که بعدها مجرمان از انجام آن پشیمان شده‌اند، تصمیم به همکاری با دستگاه قضایی گرفتم، خاطرنشان کرد: از همان روز تا به امروز با تمام قوا در کنار دستگاه تلاشگر و امین قضایی در گنبدکاووس قرار گرفته‌ام و تلاش کردم هر کاری برای کاهش تعداد پرونده‌ها، ایجاد صلح میان شاکی و متشاکی و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از دستم بر می‌آید، دریغ نکنم.

* تشکیل کمیته نظارت بر زندانیان جرائم غیرعمد/ رافت اسلامی محور اقدامات دستگاه قضایی

رئیس دادگستری گنبدکاووس نیز در این مراسم با تقدیر از همت و نیک اندیشی حاج محمد شهرکی، گفت: این نیکوکار بزرگ و خیراندیش گنبدی همواره و در برهه‌های مختلف زمانی در کنار مردم بوده و کمک‌های بی‌بدیل ایشان در جریان سیل، زلزله، بیماری کرونا و ... همواره یاری کننده دولت و مردم بوده است.

یزدانی با بیان اینکه با دستور آیت‌الله رئیسی رئیس محترم قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی ویژه به پرونده زندانیان جرائم غیرعمد به ویژه جرائم مالی این اقدام در دستور کار ما نیز قرار گرفت، ادامه داد: با پیگیری و دستور مدیرکل دادگستری استان گلستان کمیته نظارت بر زندانیان جرائم مالی در استان گلستان و شهرستان‌های تابعه تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه در همین راستا شعبه صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس به ریاست حاج محمد شهرکی با توجه به رافت اسلامی اقدام به بررسی مجدد پرونده‌ها و ایجاد صلح و سازش میان شاکیان و مجرمان کرد، افزود: علاوه بر آنکه بسیاری از مجرمان مشمول رافت اسلامی و ارفاقات ابلاغی قرار گرفتند، این خیر و نیکوکار گنبدی نیز دیون 100 زندانی را با هزینه شخصی خود جبران و از شکات رضایت گرفتند که منجر به آزادی زندانیان پرونده شد.

انتهای پیام/83014

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار