کد خبر: ۱۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کاهش معاملات املاک در لبنان، صنایع دفاعی امارات کمکی به اقتصاد، کاهش صادرات مرغ ترکیه و حزب کارگرخواهان کاهش هزینه های دانشگاهی از جمله عناوين خبري رسانه هاي جهان به شمار مي روند.
به گزارش روزنامه تجارت، کاهش معاملات املاک در لبنان، صنایع دفاعی امارات کمکی به اقتصاد، کاهش صادرات مرغ ترکیه و حزب کارگرخواهان کاهش هزینه های دانشگاهی از جمله عناوين خبري رسانه هاي جهان به شمار مي روند كه در ذيل مي خوانيم:

کاهش معاملات املاک در لبنان

دیلی استار: معاملات املاک در لبنان در ماه گذشته به پایین ترین حد خود در 6 سال اخیر رسیده است که ناشی از تنشهای منطقه و مشکلات سیاسی داخلی است . در ماه ژانویه 28.39 درصد کاهش در معاملات ثبت شده که ارزشی برابر 618.72 میلیون دلار بوده است و درمقایسه با همین ماه در سال گذشته کاهش شدیدی بوده که نشانگر کاهش علاقه سرمایه گذاران املاک بوده است. اگرچه آمار منتشر شده نشان می دهد سهم سرمایه گذاریهای خارجی در معاملات املاک امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و به 2.51 درصد رسیده است.

صنایع دفاعی امارات کمکی به اقتصاد
 نشنال: رشد صنعت دفاعی در امارات تنها راهی برای دفاع محسوب نمی شود و می تواند به تنوع اقتصادی کشور کمک کند. امارت متحده با تقویت بخش دفاعی خود و عقد قراردادهای نظامی با شرکتهای بین المللی اسلحه سازی  می تواند این بخش را به منبعی اقتصادی تبدیل کند. امارات 20 میلیارد دلار از بودجه خود را صرف بخش نظامی می کند که این کشور را به پانزدهمین خریدار سلاح در جهان تبدیل کرده است.یک تحلیلگر بخش نظامی معتقد است افزایش خرید منافع اقتصادی خواهد داشت و بنیان پروژه های بزرگتری است.

کاهش صادرات مرغ ترکیه
 حریت: بخش مرغداری ترکیه با خطر از دست دادن بزرگترین بازار خود روبرو شده است. کشور عراق بزرگترین بازار مرغ های ترکیه به دلیل مالیات اضافه تقاضای خود را کاهش داده است.صادرکنندگان ترکی اکنون باید 290 دلار برای هر تن گوشت مرغ مالیات بپردازند. در سال 2014 تولید کنندگان ترکی 227 هزار تن گوشت مرغ به ارزش 443 میلیون دلار به عراق صادرکرده اند و درصورت عدم تغییر وضع مالیات ترکیه می تواند بزرگترین مشتری خود را از دست بدهد و کشور برزیل جایگزینش در عراق شود. کشور عراق نیز مالیاتهای خود را بر صادرات مرغی اعمال کرده است.

حزب کارگرخواهان کاهش هزینه های دانشگاهی
گاردین:  اد میلیبند رهبر حزب کارگر وعده داده تا درصورت پیروزی انتخاباتی شهریه های دانشگاهی انگلیس را از 9 هزار پوند به 6 هزار پوند برساند. میلیبند معتقد است هزینه های بالای تحصیلی باعث شکسته شدن سیستم مالی شده است و فارق تحصیلان را با بدهی رها می کند و دانشجویان تا 15 سال بعدازتحصیل نمی توانند بدهی خود را بپردازند. یک بررسی که توسط حزب کارگر صورت گرفته نشان داده بودجه تحصیلات تکمیلی تنها  30 درصد از بدهی های دانشجویی پرداخت شده است و این سیستم به مالیات دهندگان انگلیسی نیز فشار می آورد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار