کد خبر: ۱۱۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس از توئیتر خواست درباره ادعاهای عربستان مبنی بر هک حساب توئیتری اداره کل زندان‌های این کشور و انتشار خبری درباره تکذیب خبر محمد بن نایف و اعلام سکته قلبی وی تحقیقاتی را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، این توئیت که روز یکشنبه منتشر شد اخبار منتشر شده درباره مرگ محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان را رد و اعلام کرده بود وی به خاطر سکته قلبی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده است اما این توئیت که بازتاب زیادی داشت کمی پس از انتشار حذف شد.

دولت عربستان مدعی شده که حساب توئیتری اداره کل زندان های این کشور هک شده و این خبر صحت ندارد.

در همین راستا سازمان عربی حقوق بشر خواهان تحقیق در این باره برای روشن شدن حقیقت شد و اعلام کرد که انتشار واقعیت  شک و تردیدها درباره این مساله را از بین می‌برد.

این سازمان اعلام کرد اخبار موثقی وجود دارد مبنی بر بازداشت شماری از اعضای خانواده سلطنتی عربستان که از هرگونه ملاقات از سوی وکلایشان و اهالی خانواده خود محرومند و بسته به شرایط و اوضاع جسمانی‌شان از برخی آن ها هیچ خبری نیست.

این سازمان اعلام کرد که اگر ثابت شود تویئت حذف شده درست بوده و ادعای هک شدن دروغ است این اولین اقرار رسمی عربستان به بازداشت محمد بن نایف است و زنگ خطر را درباره اوضاع جسمانی وب و شرایط بازداشت بقیه زندانیان به صدا درمی آورد.

سازمان عربی حقوق بشر اظهار کرد که نظام فعلی عربستان به رهبری محمد بن سلمان با سرکوبی بی سابقه تلاش دارد با همه مخالفان برخورد کند و این سیاست دلیل بازداشت صدها تن از فعالان و اعضای خاندان حاکم عربستان در شرایط دشوار فعلی است.

این سازمان نسبت به مواضع قبلی کشورهای جهان در قبال نقض‌های خطرناک حقوق بشری که عربستان علیه فعالان و متفکران مرتکب شده ابراز ناخرسندی کرد.

انتهای پیام

برچسب ها: توییتر ، عربستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار