کد خبر: ۱۱۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳

به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر درباره از سرگیری مسابقات فوتبال اظهار کرد: اگر بازی‌های لیگ برتر ادامه پیدا کند، در نظر گرفتن اتاق‌های دو نفره در هتل‌ها و شرایط پیشین برای نشستن در اتوبوس‌ها ممکن نخواهد بود ولی برای مسائل پیشگیرانه در داخل زمین هم پیش‌بینی‌هایی داشتیم و بررسی‌هایی کردیم.

او ادامه داد: در تمرینات تماس نزدیک بازیکنان خیلی محتمل نیست، اما در مسابقات به این شکل نخواهد بود و اگر تصمیم به ادامه بازی‌ها بگیریم، به معنای واقعی کلمه خواهد بود. مثلا در زمان زدن کرنر و ضربات آزاد نباید برخوردهای نزدیک اتفاق بیفتد و یک اصولی باید رعایت شود.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه مسائل پیشگیرانه در زمان شادی گل و ... باید رعایت شود، ابراز کرد: باید در نظر داشته باشیم که شرایط ما مثل کره جنوبی نیست و اگر می‌خواهیم استناد کنیم، باید شرایط برگزاری سری آ ایتالیا یا لالیگا و تا حدودی بوندس لیگا را بگوییم و آنها را در نظر بگیریم.

حریرچی تصریح کرد: پروتکل‌های لازم برای برگزاری لیگ برتر نوشته شده و مبنای ما روی لیگ‌های معتبر است؛ تغییراتی را با توجه به شرایط داخل کشور و فواصلی که وجود دارد، بومی می‌کنیم، اما از نظر ما هیچ چیز قطعی نیست. موضوع را هم در نظر بگیرید که بازیکنان و باشگاه‌های مختلف نیز با ما تماس می‌گیرند و نظرات مختلفی دارند.

او ادامه داد: پس از اینکه ما و وزارت ورزش نظرمان را به فدراسیون فوتبال اعلام کردیم، آنها تصمیم‌گیری می‌کنند چون ارگان مستقلی هستند؛ ما می‌گوییم تنها با این شرایط می‌توانند مسابقات را برگزار کنند و فدراسیون نیز که تعهدات بین‌المللی هم دارد، با در نظر گرفتن همه جوانب تصمیم‌گیری می‌کند.

معاون کل وزارت بهداشت در خصوص شرایط ویژه برای شروع بازی‌ها گفت: یکی از پیشنهادهایی که برای برگزاری مسابقات داریم، این است که تیم‌ها باید ۹ هفته در اردو باشند و تماس با بیرون پیدا نکنند که ظاهرا این موضوع ممکن نیست!

حریرچی عنوان کرد: با توجه به اینکه بازیکنان به خانه می‌روند و با هواپیما جابه‌جا می‌شوند، ممکن است از افراد حاضر در جامعه مبتلا به کرونا شوند و اینکه در یک مسابقه یک یا دو بازیکن، نزدیک او شوند، تماس نزدیک تلقی خواهد شد و وضعیت آن تیم پیچیدگی پیدا می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار