کد خبر: ۱۱۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: مردم خیر و سخاوتمند کردستان برای تهیه مواد غذایی، شوینده و اقلام بهداشتی نیازمندان این حوزه، ۵ میلیارد تومان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سیدصباح قریشی در برنامه زنده تلویزیونی شبکه صدا و سیمای استان با تبریک ماه مبارک رمضان و قدردانی از همه تلاشگرانی که در جبهه مبارزه با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، اظهار داشت: 130 هزار نفر در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد 60 هزار نفر در قالب 40 هزار خانوار به‌صورت مستمر و 70 هزار نفر به‌صورت غیر مستقیم خدمات می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان در 151 حوزه مختلف به مددجویان تحت پوشش ارائه خدمت می‌کند، افزود: حدود 8 درصد از جمعیت روستایی و شهری استان کردستان از خدمات این نهاد حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

اعتبارات بهزیستی پاسخگوی مشکلات جامعه معلولان کردستان نیست

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از اجرای طرح غربالگری رایگان برای مددجویان دارای معلولیت خبر داد و تصریح کرد: اعتبارات محدود این نهاد پاسخگوی مشکلات جامعه معلولان کردستان نیست.

وی ضمن قدردانی از خیرین، مردم و مؤسسات خیریه در استان که همواره کمک‌کار و کم‌وکاستی‌ها را جبران کرده‌اند، گفت: 80 درصد از امورات و کارها به تشکل‌ها و NGOها واگذار شده که به‌درستی و به‌نحو احسن مشغول ارائه فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

قریشی با بیان اینکه یکهزار و 500 خیر با بهزیستی همکاری دارند، عنوان کرد: خوشبختانه مردم به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از معلولان حمایت می‌کنند که جا دارد از تک‌تک این افراد قدردانی کنم.

1000 نفر در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی کردستان نگهداری می‌شوند

وی با اشاره به اینکه یکهزار نفر به‌صورت شبانه‌روزی در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، ادامه داد: 20 نفر از این تعداد به‌صورت دولتی اداره شده و بقیه افراد از کمک‌های مردمی و مؤسسات خیریه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان ضمن قدردانی از استاندار بابت نگاه حمایتی‌شان به معلولان و مراکز این حوزه اظهار کرد: با وجود همه کمک‌ها و حمایت‌های مسئولان کشوری و استانی، اگر کمک‌های مردمی و خیرین نباشد، کارهایمان پیش‌ نمی‌رود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به آسیب‌های ناشی از بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: مردم خیر و سخاوتمند کردستان در این روزهای کرونایی نیز همانند همیشه پای کار آمدند و برای تهیه مواد غذایی، شوینده و اقلام بهداشتی نیازمندان این حوزه، 5 میلیارد تومان کمک کردند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از «کمک به زندانیان جرائم غیرعمد» و «حمایت از زندانیان آزادشده» باهدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد و خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه سختی‌ها و پایین‌بودن پایه حقوق کارمندان این حوزه، یک روز از حقوق‌شان به آزادی زندانیان اختصاص داده می‌شود کمااینکه اجباری هم در کار نیست.

هیچ مورد مشکوکی از ویروس کرونا در مراکز تحت پوشش بهزیستی کردستان ثبت نشده است

وی با بیان اینکه چندین مؤسسه خیریه در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان هستند؛ تاکید کرد: از مردم انتظار می‌رود که در این روزهای ماه مبارک رمضان هرکس به اندازه و توان خود به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کنند و مطمئن باشند که کمک‌هایشان تنها در این راه هزینه می‌شوند.

قریشی با ابراز اینکه خوشبختانه هیچ مورد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا در مراکز تحت پوشش بهزیستی استان ثبت نشده است، عنوان کرد: مردم خیر و نیکوکار استان از مراجعه حضوری برای کمک‌هایشان خودداری کرده و کمک‌های خود را از طریق پویش «همدلی مومنانه» و شماره حساب 4164034541706100 و شماره کارت 6167957071816784 و یا #1400024*4*733* مربوط به بهزیستی واریز و ما را در تهیه مایحتاج ضروری، کمک هزینه‌های تحصیلی، ازدواج و درمان نیازمندان یاری کنند.

انتهای پیام/486/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار