کد خبر: ۱۱۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا، روزه‌داران بوشهری در نخستین شب از لیالی قدر و در شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) در مراکز دینی و مذهبی دست به دعا و استغاثه برداشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش برای مقابله با کرونا همزمان با نخستین شب از لیالی قدر و در شب  ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) مردم مومن استان بوشهر با حضور در مساجد، مصلی‌های جمعه و مراکز مختلف دینی و مذهبی ندای بک یا الله سر دادند.

مراسم معنوی شب قدر امسال در حالی برگزار شد که به سبب شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه‌ای برای برگزاری این مراسم اعمال شد.

مردم مومن و خداجوی استان بوشهر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا و استفاده از ماسک و دستکش در محل‌های برگزاری مراسم شب قدر حضور یافتند و با راز و نیاز به درگاه خداوند متعال و تضرع و توسل به آستان پروردگار رحیم، طلب مغفرت و عافیت کردند.

در این آئین 2 ساعته، علاوه بر قرائت دعای جوشن کبیر و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) و مناجات خوانی، مراسم احیاء شب قدر و قرآن به سر نیز برگزار شد.

ظهور ولی عصر(عج)، سلامتی رهبر معظم انقلاب، از بین رفتن هر چه زودتر ویروس کرونا و شفای بیماران، عاقبت بخیر شدن و برآورده شدن حاجات از جمله دعاها و خواسته‌های مردم مومن بوشهری از خداوند متعال در نخستین شب از لیالی قدر بود.

در مراسمی که در مصلی جمعه بوشهر با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با رعایت کامل اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد شب زنده داران با قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر به درگاه الهی تضرع کردند.

در این آیین امام جمعه بوشهر شب قدر را شب رحمت الهی به بندگان مومن خود و شب سرنوشت ساز به جامعه بشریت دانست و اظهار داشت: شب قدر دارای عظمت و برکات فراوانی است و  در این شب با انجام اعمال به درگاه الهی، انسان به اوج عرفانی می‌رسد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به اینکه عبادت در شب قدر سبب رهایی انسان از دام گناهان می‌شود گفت: شب قدر یک فرصت الهی برای رهای انسان از گناه و رسیدن به کمال است.

امام جمعه بوشهر با دعا برای نابودی ویروس کرونا و شفای بیماران افزود: اهمیت شب‌های قدر در این است که دعای انسان‌های مومن مورد استجاب درگاه حق قرار گرفته و درهای رحمت نیز به روی بندگان گشوده می‌شود.

همچنین همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب ضربت خوردن حضرت علی(ع)، ضمن پخش برنامه‌‌های شب قدر از صدا و سیمای مرکز بوشهر از طریق فضاهای مجازی، پایگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های  اجتماعی برنامه‌های گوناگونی در سطح استان بوشهر برگزار شد و مورد استقبال مردم استان در شهرها و روستاها قرار گرفت.

بر پایه این گزارش آئین‌های خاص لیالی قدر به منظور ابراز بندگی و عبادت خداوند متعال در نوزدهمین شب از ماه مبارک رمضان در مساجد، تکایا، بقاع متبرک امامزادگان و دیگر اماکن مذهبی استان بوشهر با حضور گسترده مومنان خداجوی و رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت برگزار شد.

انتهای پیام/190/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار