کد خبر: ۱۱۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اصغر کاظمی روز شنبه در بازدید از منطقه تفریحی - گردشگری ارغوان شهر ایلام اظهار کرد: توجه به زیرساخت گردشگری در ایجاد نشاط اجتماعی ضروری است و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این مکان به عنوان مجتمع گردشگری مناسب، فضایی برای تفریح و گردشگری مردم استان فراهم می‌کند.

وی افزود: جاده دره ارغوان در گذشته تنها راه دسترسی مرکز استان به شهرستان‌های چرداول و سیروان بود که با حفاری تونل آزادی، این جاده صرفا برای دسترسی روستاهای بالادست بخش میشخاص و همچنین به عنوان یک جاده تفریحی با توجه به جاذبه‌های طبیعی منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آسفالت این منطقه تفریحی - گردشگری یادآور شد: طول پروژه اجرایی ۸ کیلومتر با عرض ۹ متر است که عملیات اجرایی خاک‌برداری، خاک‌ریزی و احداث پل‌ها و زیرسازی آن تکمیل شده و هم‌اکنون آسفالت ۵ کیلومتر این مسیر آغاز شده است.

کاظمی از مردم شهرستان ایلام خواست تا اتمام اجرای آسفالت این منطقه از تردد غیرضروری در این مسیر خودداری کنند.

دره ارغوان یک دره با صخره‌هایی بزرگ است که درختانی با شکوفه‌های ارغوانی به ویژه در سمت راست جاده ورودی به دره تصویری زیبا و باشکوه در پیش چشمان می‌گشاید.

این منطقه تفریحی - گردشگری یکی از مناطق حفاظت‌شده استان ایلام است که درختان ارغوانی آن در محدوده ۱۶۰ هکتار از این دره روییده‌اند.

این دره زیبا مملو از درختانی با شکوفه‌ها و برگ‌های ارغوانی است که در میان درخت‌های بلوط و زالزالک چشم را خیره می‌کند.

مجموعه فرهنگی - تفریحی ارغوان در ۵ کیلومتری مرکز شهر ایلام شامل مکان‌های ورزشی - فرهنگی، بوستان جنگلی، شهربازی، چهارباغ، بلوار ورودی و آثار تاریخی گردشگری است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار