کد خبر: ۱۱۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
ایرنا نوشت : رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون سه گروه غربالگری و کنترل کرونا به منظور آزمایش و غربالگری عشایر کوچرو در مسیر کوچ عشایر مستقر و فعال شده‌اند.

سید راشد جزایری  افزود: این گروهها از ۱۵ اردیبهشت ماه در گردنه "تاراز" بین چهارمحال‌ وبختیاری و خوزستان و ورودی "سه جو گاو شیر" شهرستان کوهرنگ مستقر شدند.
وی به استقرار ۲ پایگاه سلامت عشایری در مناطق عشایرنشین بازفت اشاره کرد و گفت: این پایگاه به مدت سه ماه در این مناطق فعال است.
وی گفت: ارائه خدمات مامایی، پزشک، مراقب سلامت، داروساز و توزیع دارو در این پایگاه ها به صورت  رایگان ارائه می‌شود.
وی در ادامه با اشاره اینکه ویروس کرونا در استان در مرحله کنترل، مدیریت و مهار است افزود: با توجه به وضعیت قرمز استان خوزستان در همسایگی این استان می‌طلبد،مردم مراقبت‌های بیشتری داشته باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
گفتنی است ، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۶۴هزار نفر جمعیت عشایر با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک دومین استانی عشایری کشور است که حدود نیمی از این جامعه عشایری در شهرستان کوهرنگ مستقر می‌شوند.

46

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار