کد خبر: ۱۱۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
فرماندار مهدی‌شهر:
مهدی‌شهر- فرماندار مهدی‌شهر بابیان اینکه روند افزایش مبتلایان ویروس کرونا در شهرستان به شدت نگران‌کننده است، گفت: مهدی‌شهر از روزهای خوب مبارزه با ویروس کرونا فاصله گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا میقانی بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا مهدی‌شهر به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه متأسفانه مهدی‌شهر از روزهای خوب خود در بحث مبارزه با ویروس کرونا فاصله گرفته است، ابراز داشت: روند افزایش مبتلایان به شدت نگران‌کننده است که این مهم می‌طلبد تا فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه برای آگاه‌سازی مردم و اعلام خطر شیوع این بیماری همه توان خود را به‌کارگیرند.

وی بابیان اینکه شهرداری‌ها در راستای فضاسازی عمومی و نصب بنرهای هشدارآمیز در سطح اقدامات خود را می‌بایست افزایش دهند، افزود: از شهرداری‌ها انتظار می‌رود تا نظارت دقیق بر تاکسی‌ها مبنی بر عدم سوار کردن دو نفر بیشتر در صندلی عقب خودرو را اعمال کنند.

فرماندار مهدی‌شهر بابیان اینکه تمامی بوم گردی‌ها و مراکز اقامتی شهرستان همچنان تعطیل است، ابراز داشت: برای تعطیلات پیش‌رو واحدهای اقامتی حق مسافر گیری ندارند و در صورت مشاهده تخلف پلمپ خواهند شد.

میقانی یکی از مهم‌ترین علل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان مهدی‌شهر را افزایش مراودات و رفت‌وآمدهای خانگی برشمرد و تصریح کرد: از مردم عزیز استان و دیگر شهرستان‌ها نیز خواهشمندیم در تعطیلات پیش رو به هیچ عنوان به شهرستان مهدی‌شهر سفر نکنند تا قطع شیوع ویروس کرونا را در شهرستان شاهد باشیم.

وی بابیان اینکه تمامی مراسم تشییع، بزرگداشت درگذشتگان، تجمع در آرامستان ها ممنوع و حتی تجمع در منازل نیز برای بزرگداشت اموات خطرناک است، افزود: از جمعیت هلال احمر شهرستان انتظار می‌رود برای غربالگری با استفاده از تجهیزات به‌روز اکسیژن سنجی در مناطق پر جمعیت شهر پایگاه‌های موردنیاز را دایر کند.

فرماندار مهدی‌شهر بابیان اینکه اکیپ‌های بهداشت محیط با همکاری ادارات صنعت و معدن، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی کشت‌های بازرسی و نظارت خود را می‌بایست تشدید کنند، ابراز داشت: هر واحد صنفی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را انجام نمی‌دهد فوراً بدون اغماض پلمپ خواهد شد.

میقانی از آموزش‌وپرورش نیز خواست تا کمبود ماسک و ضدعفونی‌کننده در مدارس را اعلام و نسبت به تأمین آن اقدامات لازم انجام شود، اضافه کرد: مردم باید از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و بر رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی همچون ماه‌های گذشته اهتمام بورزند تا شهرستان مهدی‌شهر همانند ماه‌های گذشته جزو کمترین مبتلایان به ویروس کرونا شناخته شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار