کد خبر: ۱۱۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس دهم از حل و فصل ۱۰۲ پرونده زمین‌خواری در کمیسیون اصل 90 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس دهم در شورای اداری در استانداری قزوین اظهار کرد: ما باید ارتباط خود را با مردم حفظ کنیم و این به عنوان نخستین وظیفۀ ما در مجلس است.

وی افزود: در تمام ۶۰۲ روستا حضور داشتم و بیش از ۴۰ هزار مردم استان را در مدتی که در مجلس بودم، ملاقات کردم و تلاش کردیم به وظایف خود عمل کنیم.

محمدی بیان کرد: در حوزه قانون‌گذاری بیش از ۱۱۰ الی ۱۱۵ طرح قانونی در مجلس ارائه شد و قوانینی که تصویب شد در حوزه‌های مختلف بود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس دهم عنوان کرد: در حل مشکلات صنعت، بخش کشاورزی با پیش‌بینی لازم برای آبیاری نوین و تقویت دانش بنیان توجه به روستاها و تثبیت جمعیت روستایی اقداماتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه نظارتی نیز نظارت‌ها به بهترین نحو انجام شد و رسیدگی به ۱۱ هزار پرونده در کمیسیون اصل ۹۰،  حل بیش از ۱۰۲ پرونده زمین خواری و شناسایی ۳۹۸ نفر از حقوق بگیران نجومی از جمله این اقدامات بود.

محمدی اضافه کرد: همچنین سقوط هواپیمای یاسوج، خروج قطار از ریل، سیل سال 98 و زلزله کرمانشاه و 130 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس دهم اضافه کرد: ما باید شأن مردم را رعایت کنیم و تضعیف قوا به مصلحت نیست و ما تلاش کردیم مصالح دینی را در تمام حوزه‌ها رعایت کنیم.

بهمن طاهرخانی، نمایندۀ سابق مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: ما تابع نظام و اوامر رهبری هستیم و استان قزوین در این مدت، نمایندگانی فهیم داشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بسیاری از جمله ارتقاء سطح علمی، دانشی، تفکری و سایر حوزه‌ها در دورۀ دهم در مجلس شورای اسلامی انجام شد، افزود: مجلس شورای اسلامی دارای فراکسیون‌های مختلفی بود که فعالیت‌هایی در این حوزه نیز دنبال شد.

نمایندۀ سابق مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مسائل مربوط به FATF، اعطای تابعیت به بیگانگان، ارتباط و دیدار با هیأت‌های خارجی و تعامل با آنها در مجلس دهم اقداماتی صورت گرفت.

طاهرخانی عنوان کرد: فعالیت‌های عمده‌ای در سطح استان و شهرستان نیز دنبال و بزرگترین صندوق توسعۀ کشاورزی کشور با نام «صندوق توسعۀ کشمش» در استان قزوین و شهرستان تاکستان راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: امروز در معیشت کشاورزان استان قزوین به ویژه در حوزۀ کشمش، این استان تصمیم‌گیر است و در خشکسالی تلاش کردیم کشاورزی را به سمت استفاده از روش‌های نوین سوق دهیم.

نمایندۀ سابق مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیش از 80 درصد راه‌های استان تجهیز، آسفالت و بازسازی شده است و دستور چهاربانده کردن برخی از آنها را اخذ کردیم که البته این فعالیت‌ها در سایۀ نظام جمهوری اسلامی است.

سیده حمیده زرآبادی نیز در این جلسه اظهار کرد: در مدت حضورم در مجلس، تمام تلاش خود را کردم تا مسیر درستی را طی کنم و زبان گویای مردم باشم و برای کوتاهی‌ها از مردم حلالیت می‌طلبم.

وی افزود: خبرنگاران استان قزوین جزو پرتلاش‌ترین و مظلوم‌ترین صنف استان هستند و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم و صادقانه خدمت می‌کنند که البته حمایت جدی از این قشر صورت نمی‌گیرد.

نمایندۀ سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به منتخبان نمایندگان مجلس یازدهم گفت: خوشحالم که صندلی بهارستان برای بانوان خالی نمی‌ماند و امیدوارم توفیق خدمت‌گزاری به مردم را داشته باشند.

روح‌الله بابایی صالح، نمایندۀ سابق مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: بیش از 200 قانون در مجلس دهم مصوب شد و قانون منبع به کارگیری بازنشستگان و جامعه معلولان از جمله قوانین اجرایی در این بخش بود.

وی افزود: همه داخل یک کشتی هستیم و تخریب یک نفر، تخریب تمام اعضای کشتی را به همراه دارد و قانونی که در کشور مصوب می‌شود همه باید مطیع آن باشند.

نمایندۀ سابق مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع پسماندهای استان و پیگیری موضوع نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان را به صورت علنی در دورۀ دهم در مجلس شورای اسلامی مطرح کردم.

بابایی صالح گفت: بالغ بر 12 خودروی امدادی به دو شهرستان منتقل و بخش قابل توجهی از روستاهای شهرستان آوج و بوئین زهرا به امکانات برق مجهز شده است.

وی عنوان کرد: استقرار مرکز دیالیز در شهرستان آوج و اورژانس اجتماعی، نصب آنتن‌های صداوسیما، افزایش سرانۀ دانشجویی و اختصاص اعتبار ویژه برای آن در دورۀ دهم در دورۀ دهم مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار