کد خبر: ۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کارگاه‌های آموزشی بورس کالای ايران در هشتمين نمايشگاه بين‌المللی صنعت آرد و نان IBEX 2014 با نام (آشنايی با بورس کالا و استفاده از خدمات آن در صنعت آرد و نان)، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 26 و 27 شهريور و از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)؛در صورتي که دولت بخواهد در چارچوب حمايت از توليد در بخش کشاورزي ، سياست قيمت تضميني ( موضوع آيين نامه ماده 33 قانون افزايش بهره وري بخش کشاورزي ) را براي کالاي گندم اجرايي کند ، کشاورزان مي توانند گندم توليدي خود را به انبارهاي بورس کالاي ايران وارد کنند و پس از صدور قبض انبار براي آنها که از قابليت تبديل شدن به سپرده گواهي کالايي برخوردار است، از مزاياي آن بهره مند شوند.
 
گواهي سپرده کالايي در شورايعالي عالي بورس اوراق بهادار کشور به عنوان ورقه بهادار شناخته مي شود و مي توان به پشتوانه آن از تسهيلات نظام بانکي و تامين مالي استفاده کرد.
 
همچنين گواهي سپرده کالايي به عنوان برگه بهادار از قابليت معامله برخوردار است.
 
معاملات گندم در بازار فيزيکي بورس کالاي ايران نيز در صورت اجراي سياست قيمت تضميني از طريق بورس کالا، به نفع کشاورزان خواهد بود.
 
معاملات انواع گندم در بورس کالاي ايران در سال هاي اخير يک ميليون و 460 هزار تن بوده است.
 
هشتمين نمايشگاه بين المللي صنعت آرد و نان با هد فرهنگ سازي و اصلاح الگوي توليد و مصرف آرد و نان ، افزايش فعاليت هاي تجاري و سرمايه گذاري و حمايت از احداث و توسعه واحدهاي توليد نان صنعتي و ايجاد بستر تعامل و همکاري هاي بيشتر در صنعت آرد و نان کشور تا 27 شهريور در محل نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار مي شود.
 

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: