کد خبر: ۱۱۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

به گزارش همشهری آنلاین دکتر حسین فرشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک فرارسیدن عیدسعید فطر اظهار داشت: بیماری در استان با یک شیب ملایم در حال افزایش است که تحرکات و جابجایی های پیش بینی نشده، می تواند آن را از حالت کنترل خارج کند و این یک زنگ خطر جدی است.

وی تصریح کرد: یکی از نگرانی های ما در این روزها افزایش مسافرت ها به مقصد روستاها است زیرا این جابجایی و سفرها در صورت رعایت نکردن الزام های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ، ممکن است موجب شیوع بیماری در روستاهایی شود که تاکنون موردی از ابتلا به کرونا نداشتند.

وی بیان داشت: شرایط هنوز به حالت عادی بازنگشته و به هیچ عنوان نباید مردم موضوع کرونا را فراموش و فاصله گذاری‌های اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی را نادیده بگیرند.

این مقام مسوول گفت: از مردم خواستاریم به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری و حفظ جان خود و عزیزانشان همچنان رعایت پروتکلهای بهداشتی را با جدیت دنبال کنند و نسبت به این مساله سهل انگاری نداشته باشند.

دکتر فرشیدی تاکید کرد: یکی دیگر از بحث های مهم در این روزها ورود مسافرانی از کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس است که این مسافران باید حتما دو هفته قرنطینه شوند و در صورت منفی بودن آزمایش و پس از گذراندن دوران قرنطینه به کارهای خود رسیدگی کنند.

فرشیدی شستن مکرر دست ها،  روبوسی نکردن و دست ندادن، رعایت فاصله یک تا ۱.۵ متری افراد از یکدیگر را از راهکارهای پیشگیرانه برای جلوگیری از این بیماری عنوان کرد.

وی ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و بخش‌های زیر مجموعه آن، بیمارستان‌ها، شبکه‌های بهداشتی و درمانی و کلینیک‌ها در کنار مردم و مراقب آنها هستند و امیدواریم با همراهی و همکاری با هم بتوانیم این بیماری را به خوبی کنترل و مدیریت کنیم.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار