کد خبر: ۱۱۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: زلزله دقایق پیش تهران، پس لرزه‌های زلزله قبلی دماوند محسوب می شود.

زلزله امروز تهران پس‌ لرزه بود

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: زلزله دقایق پیش تهران، پس لرزه‌های زلزله قبلی دماوند محسوب می شود.

دکتر علی بیت الهی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: این زلزله پس لرزه‌های زلزله قبلی دماوند محسوب می‌شود که به بزرگی ۴ ریشتر رخ داده است.

وی ادامه داد: به نسبت پس لرزه‌های ۵.۱ ریشتری ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۹، بزرگترین پس لرزه در عمق ۱۲ کیلیومتری در ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه امروز رخ داده است.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه فاصله این زلزله با مرز شرقی تهران حدود ۴۰ کیلومتر و با مناطق مرکزی تهران حدود ۶۰ کیلومتر بوده است گفت: استنباط می شود با توجه به بزرگی که زلزله داشته، در برخی از مناطق تهران احساس شده و براساس گزارش‌های دریافتی در برخی از مناطق مردم سراسیمه شده‌اند.

به گفته وی احتمال وقوع پس لرزه تا دو ماه وجود دارد.

در همین رابطه رییس شبکه شتابنگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: زمینلرزه‌ امروز در منطقه دماوند و نزدیک رودهن بوده است.

مهندس اسماعیل فرزانگان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به زمین لرزه دقایقی قبل گفت: این زمین لرزه با بزرگای بین ۳.۵ تا ۴ بوده است.

فرزانگان با بیان این که این زمینلرزه در نزدیکی رودهن بوده است، یادآور شد: شتاب این زلزله در ایستگاه شتابنگاری لواسان ۴ سانتی متر بر مجذور ثانیه و ایستگاه شتابنگاری گزنک ۲۲ سانتی متر بر مجذور ثانیه بوده است.

وی اضافه کرد: شتاب این زلزله در ایستگاه دماوند ۴۰ سانتی‌متر بر مجذور ثانیه، ایستگاه رودهن ۳۰ متر بر مجذور ثانیه و ایستگاه مشاء ۴۱ سانتی‌متر بر مجذور ثانیه و بومهن ۴۰ سانتی‌متر بر مجذور ثانیه گزارش شد.

به گزارش ایسنا، این زمینلرزه در ۷ کیلومتری دماوند، ۱۲ کیلومتری رودهن و ۱۵ کیلومتری بومهن بوده است که در ساعت ۱۳:۴۱:۳۷ ثانیه امروز چهارشنبه ۷ خرداد ماه از طریق شبکه‌های لرزه نگاری به ثبت رسیده است.

برچسب ها: زلزله ، زمین لرزه ، تهران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار