کد خبر: ۱۱۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
با حضور مسئولان استانی و شهرستانی؛
قرچک- آیین گلباران پل باقرآباد، محل شهادت شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شهرستان‌های پیشوا و ورامین طی مراسمی با حضور با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر چهارشنبه و همزمان با ۱۴ خرداد و رحلت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی، رئیس ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران، حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه قرچک، حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان آئین گلباران پل باقر آباد که محل قتلگاه شهدای ۱۵ خرداد است، برگزار شد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در حاشیه برگزاری این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کفن پوشان شجاع و جان بر کف دشت ورامین در روز ۱۵ خردادماه سال ۴۲ با مشت‌هایی گره کرده برای دفاع از مرجعیت شیعه قیام کردند.

محمودی قیام ۱۵ خردادماه را مبدا نهضت اسلامی خواند و گفت: حاصل شجاعت سال ۴۲، انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۵۷ بود، که خون مظلومان به بار نشست و ملت غیور ایران اسلامی طعم شیرین انقلاب اسلامی را حس کردند.

وی افزود: قیام ۱۵ خرداد به منظور حمایت از مرجعیت شیعه تحقق یافت و خون مطهر شهدای این قیام، در راه نهضت اسلامی و اسلام ناب محمدی تقدیم شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به این نکته که باید برای حفظ ارزش‌ها از بسیاری از دلبستگی ها گذشت، گفت: باید برای دفاع از ارزش‌های اسلامی از جان، مال و مقام خود گذشت، موضوعی که شهدای ۱۵ خرداد به آن عمل کردند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی، امام جمعه قرچک نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این قیام اظهار داشت: شهدای ۱۵ خرداد در راه دفاع از مرجعیت و ولایت به شهادت رسیدند.

امام جمعه قرچک هدف از برگزاری مراسم‌های گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ را زنده نگه داشتن این قیام عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری این برنامه‌ها، زنده نگه داشتن یاد و خاطره این قیام تاریخی است.

وی پاسداری از ولایت را یکی از درس‌های مهم قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ دانست و گفت: ولایت فقیه به عنوان مهم‌ترین اصل انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ نیز در راه ولایت به شهادت رسیدند.

گفتنی است که در انتهای مراسم، مشرکت کنندگان در این مراسم با قرار دادن شاخه‌های گل، نسبت به مقام شامخ شهدای مظلوم ۱۵ خرداد ابراز ارادت کردند.

بر اساس این گزارش، پل باقرآباد در کنار بخش باقرآباد در شهرستان قرچک و بر روی رودخانه جاجرود احداث شده و این پل تاریخی به طول ۵۵ متر، محلی بود که قیام کنندگان مظلوم ۱۵ خرداد در آن به شهادت رسیدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار