کد خبر: ۱۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
موسسه آی اچ اس اتوموتیو در گزارش جدیدی پیش‌بینی کرد کاهش قیمت نفت، فروش جهانی خودرو را 1.5 درصد تا سال 2019 افزایش می‌دهد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، این دورنما به معنی فروش هفت میلیون خودروی بیشتر از شرایطی است که قیمت نفت بالا و ثابت باقی مانده بود.

آی اچ اس اتوموتیو اعلام کرد کاهش ناگهانی قیمت نفت از سطح بالای 100 دلار در هر بشکه در سال گذشته، اعتماد مصرف کنندگان را در بازارهایی که مالیات‌های سوخت پایین و مقررات دست و پا گیر کمتری دارند افزایش می‌دهد.

به عنوان مثال کاهش یک دلاری قیمت بنزین به معنی صرفه جویی 33 درصدی در هزینه سوخت با قیمت سه دلار در هر گالن است در حالیکه در بازارهایی که مالیات قیمت سوخت را به پنج دلار در هر گالن می‌رساند، میزان صرفه جویی 17 درصد است.

در نتیجه آمریکای شمالی که مالیات سوخت پایینی دارد از این وضعیت بیشترین سود را خواهد برد و تقاضا در این منطقه حداکثر 39 درصد رشد می‌کند در حالیکه بازارهای اروپا و چین هر یک سهم 21 درصدی از رشد تقاضای حاصل از کاهش قیمت سوخت را خواهند داشت.

طبق پیش بینی آی اچ اس اتوموتیو، نفت در سه ماهه دوم امسال به کف قیمت خواهد رسید اما بهبود قیمت نفت تدریجی خواهد بود و پس از سال 2020 به 100 دلار در هر بشکه می‌رسد.

بر اساس گزارش اتونیوز، نفت ارزان‌تر تقاضا برای خودروهای هیبریدی و برقی را کمتر خواهد کرد زیرا بنزین ارزان‌تر باعث می‌شود مصرف کنندگان تمایل چندانی به خرید این خودروها که به دلیل برخورداری از فناوری‌های سبز گران‌تر از خودروهای بنزینی هستند نداشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار