کد خبر: ۱۱۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
مشکلات گوشی موبایل متفاوت می‌باشد و کاربران گوشی‌های موبایل ممکن است بنا به دلایل گوناگونی با مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیاری مواجه شوند.

رایج‌ترین مشکلات گوشی موبایل را بشناسید + راه‌حل رفع

مشکلات گوشی موبایل متفاوت می‌باشد و کاربران گوشی‌های موبایل ممکن است بنا به دلایل گوناگونی با مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیاری مواجه شوند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام فنی برق، برخی از مشکلات مربوط به گوشی موبایل بسیار آزاردهنده بوده و به‌سرعت می‌بایست آنها را عیب‌یابی و رفع نمود.

برای رفع مشکلات گوشی موبایل روش‌های متفاوتی وجود دارد که متناسب با مشکل به وجود آمده می‌بایست مهم‌ترین روش را انتخاب نمود. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی مهم‌ترین مشکلات گوشی موبایل بپردازیم.

رایج‌ترین مشکلات گوشی موبایل کدام است؟

مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل

یکی از رایج‌ترین مشکلات مربوط به گوشی موبایل که بسیار آزاردهنده نیز می‌باشد مشکلات مربوط به شارژ نشدن گوشی موبایل می‌باشد. در صورت بروز این مشکل ابتدا سلامت شارژر و کابل آن همچنین سالم بودن پریز برق را بررسی نمایید. در صورت که از سالم بودن آنها مطمئن شدید می‌بایست به تعمیر سخت‌افزاری گوشی موبایل روی‌آورید.

خراب شدن برد USB و سوکت شارژ گوشی می‌تواند باعث بروز این مشکل شود که می‌بایست نسبت به تعویض آنها اقدام کنید. تعویض برد و سوکت شارژ امری تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت تخصصی در زمینه تعمیرات موبایل می‌باشد.

مشکل باز شدن خودکار برنامه‌های موبایل

باز شدن خودکار برنامه‌های موبایل از جمله دیگر مشکلات متداول گوشی موبایل است که بسیار آزاردهنده بوده و کاربران بسیاری با آن مواجه می‌شوند.

در صورتی‌ که با این مشکل روبه‌رو هستید و هنگام کار با گوشی موبایل به‌صورت خودکار برنامه‌های گوشی باز می‌شود احتمالا گوشی شما ویروسی‌ شده و می‌بایست نسبت به پاک کردن گوشی از ویروس اقدام کنید و اپلیکیشن یا فایل مخربی که منجر به بروز این مشکل شده است را شناسایی و پاک‌ کنید.

مشکل خالی شدن شارژ باتری گوشی موبایل

در صورتی‌ که با مشکل زود خالی شدن باتری گوشی مواجه هستید توصیه می‌کنیم پیش از آن که باتری گوشی را تعویض کنید ابتدا میزان مصرف باتری گوشی را از طریق کم کردن نور صفحه‌نمایش، روشن نگذاشتن صفحه‌نمایش، قطع موبایل دیتا، وایفای، بلوتوث و دیگر اتصالات کاهش دهید.

در صورتی‌ که با انجام موارد ذکرشده بازهم شارژ باتری زود خالی می‌شود احتمالا باتری گوشی موبایل معیوب شده و می‌بایست آن را تعویض کرد.

مشکل پر شدن حافظه گوشی

مشکل پر شدن حافظه گوشی از جمله مشکلات نرم‌افزاری موبایل است و جهت رفع این مشکل توصیه می‌کنیم بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را از گوشی حذف کنید، عکس‌ها و ویدئوهای خود را در حافظه داخلی دستگاه ذخیره نکنید، از فلش‌های مجهز به پورت میکرو USB استفاده کنید، به‌جای ذخیره ویدئو از پخش آن استفاده کنید.

مشکل پایین بودن سرعت گوشی موبایل

بروز این مشکل می‌تواند به دلایل گوناگونی رخ دهد. برای رفع این مشکل و بالابردن سرعت گوشی توصیه می‌کنیم نرم‌افزارهای مورد نیاز را از گوگل پلی استور یا اپ استور دانلود نمایید. همچنین از بخش تنظیمات گوشی نرم‌افزارهایی که در بک‌گراند گوشی فعال بوده و منجر به افزایش فعالیت سی پی یو و کاهش سرعت گوشی می‌شوند را غیرفعال کنید.

مشکل تایپ اشتباه کلمات گوشی

این مشکل ممکن است به دلیل نداشتن تسلط کافی روی تایپ کلمات یا فعال بودن قابلیت پیش‌بینی کلمات کیبورد باشد. برای رفع این مشکل توصیه می‌کنیم قابلیت حدس کلمات (Predictive Text) درگوشی را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن این قابلیت در بخش تنظیمات گوشی وارد Language & Input شوید و گزینه Keyboard & Input Method را انتخاب کنید. در این بخش کیبورد دلخواه را انتخاب کرده و گزینه Predictive Text یا Text Corrections یا Next Word Suggestion را غیرفعال کنید.

مشکلات شکسته شدن صفحه‌نمایش گوشی

شکسته شدن صفحه‌نمایش گوشی از دیگر مشکلات رایج موبایل است که کاربران بسیاری با آن روبه‌رو خواهند شد. این مشکل از رایج‌ترین مشکلات سخت‌افزاری موبایل می‌باشد که عموما به دلیل افتادن گوشی رخ می‌دهد.

در صورت بروز این مشکل می‌بایست نسبت به تعویض ال سی دی گوشی اقدام کرد. تعویض ال سی دی گوشی امری تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت بالایی می‌باشد، زیرا تعویض اشتباه آن ممکن است به دیگر قطعات موبایل نیز آسیب وارد کند.

به‌طورکلی باید گفت مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موبایل بسیار گسترده بوده که رفع و عیب‌یابی بسیاری از آنها نیازمند دانش و مهارت لازم در این زمینه می‌باشد که در دوره‌های تعمیرات موبایل به‌صورت تخصصی به آنها پرداخته می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار