کد خبر: ۱۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: طی سال جاری شش میلیون تن گندم توسط این شرکت وارد شده که حدود یک میلیون تن آن سهم بخش خصوصی است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، علی قنبری - معاون وزیر جهاد کشاورزی - اظهار کرد: از شش میلیون تن گندم وارداتی شرکت در سال‌ جاری،‌ حدود یک میلیون تن آن توسط بخش خصوصی تأمین و پرداخت آن به صورت ریالی انجام شده که این عملکرد در مقایسه با سال‌های گذشته قابل ملاحظه و مطلوب است.

وی با اشاره به سهم حدود 17 درصدی بخش خصوصی در واردات گندم افزود: یکی از سیاست‌ها و تدابیر دولت، توانمندسازی بخش خصوصی و ایجاد بسترهای لازم برای حضور موثر این بخش در عرصه های مختلف اقتصادی کشور است. برهمین اساس در زمینه تامین کالاهای اساسی نیز از پتانسیل های بخش خصوصی استفاده می‌شود.

طبق اعلام شرکت بازرگانی دولتی، قنبری بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در تأمین کالاهای اساسی مورد عمل را یکی از استرات‍ژی‌های شرکت در راستای اجرای بند 7 مصوبات بیست و سومین جلسه ستاد تنظیم بازار در 29 مهر پارسال قلمداد کرد و هدف آن را تأمین کالاهای اساسی وارداتی و تنظیم بازار با استفاده از توانمندی بخش خصوصی دانست.

وی ادامه داد: نه تنها در تأمین گندم، بلکه رویکرد و چشم‌انداز شرکت مبتنی بر تأمین، ذخیره‌سازی، فروش و توزیع کلیه کالاهای اساسی، چه از محل تولید داخلی و چه برحسب ضرورت از مبادی خارج از کشور، توسط بخش خصوصی است، به گونه‌ای که بتوان در راستای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی حرکت کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: امسال نیز در فصل خرید تضمینی گندم تولید داخل، بخش خصوصی با مشارکت در خرید، بیش از یک میلیون تن گندم را از کشاورزان داخلی مستقیما خریداری کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار