کد خبر: ۱۱۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
نماینده مردم تهران درمجلس با بیان اینکه سال‌ها نابرابری و تبعیض نژادی مردم آمریکا را رنج داده است، گفت: حرکت و اعتراض جدی از سوی سازمان ملل و حقوق بشر در خصوص سرکوب معترضین آمریکا از سوی پلیس آمریکا صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس عصر امروز (دوشنبه) 19 خرداد در نشست نژادپرستی ساختاری در آمریکا که با حضور فواد ایزد کارشناس مسائل آمریکا در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: ناآرامی‌هایی که در 140 شهر آمریکا ایجاد شده در اعتراض به تبعیض‌های آمریکا و ترامپ است که پیام‌های جدی برای مردم دنیا دارد.

وی افزود: تجمعات گسترده در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به تبعیض نژادی در شرایطی صورت می‌گیرد که آمریکا وضعیت قرمزی در بحث ویروس کرونا دارد و این تجمعات می‌تواند سبب شیوع بیشتر کرونا در ایالات آمریکا شود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به نظر می‌رسد با افزایش تجمعات در آمریکا ما شاهد پیک و موج جدی از لحاظ ویروس کرونا نیز در آمریکا باشیم.

الهیان با بیان اینکه سال‌ها نابرابری و تبعیض نژاد مردم آمریکا را رنج داده است، عنوان کرد: تابلوی اعتراضات در آمریکا تبعیض نژادی است و مردم احساس ناراحتی عمیقی از تبعیض اجتماعی، اقتصادی و قومیتی دارند و قتل یک سیاهپوست توسط پلیس آمریکا یک نماد برای این اعتراضات است.

وی افزود: آمریکا کارنامه طولانی در تبعیض نژادی سرخپوستان، آسیا تبارها و آمریکای لاتین ‌تبارها دارد و قطعاً به دنبال احساس عمیق تبعیض چنین اعتراضاتی به وجود آمده است و این شرایط حاصل سرکوب آنان است.

 نماینده مردم تهران در مجلس در همین زمینه به جنبش وال‌استریت در سال‌ها پیش در آمریکا اشاره و تصریح کرد: در جنبش وال‌استریت دیدیم که معترضین پلاکاردهای 99درصدی‌ها را در دست گرفته بودند و نسبت به آن یک درصد سرمایه‌دار آمریکا معترض بودند و الان آن جنبش به شکل دیگری بروز و نمود دارد.

الهیان تأکید کرد: الان زمان مناسبی است که هم‌صدا با مردم آمریکا به سیاست‌های تبعیض‌وار آمریکا در سطح رسانه و ان‌جی‌او پرداخت.

وی افزود: مجامع حقوق بشری چرا در این شرایط که صحنه‌های فجیعی از برخورد پلیس آمریکا با معترضین دیده می‌شود سکوت اختیار کرده علت سکوت کمیسار عالی حقوق بشر چیست؟ اینها در مورد کوچکترین اعتراضی در ایران جاروجنجال راه می‌انداختند اما امروز می‌بینیم در خصوص آمریکا مجامع حقوق بشری سکوت کرده‌اند و حرکت و  اعتراضی از سوی سازمان ملل و حقوق بشر صورت نمی‌گیرد.

ادامه دارد ...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار