کد خبر: ۱۱۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
در اولین گزارش سخنگوی جدید وزارت بهداشت اعلام شد
از دیروز تا امروز ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۱ مورد بستری شدند.

۲۰۹۵ ابتلا و ۷۴ فوتی جدید کرونا در کشور

سخنگوی جدید وزارت بهداشت در اولین گزارش خود از شناسایی ۲۰۹۵ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر سیما سادات لاری در توضیح آخرین وضعیت بروز کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۱ مورد بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر رسید.

به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.

به گفته لاری، خوشبختانه تا کنون ۱۳۸ هزار و ۴۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی همچنین گفت: ۲۶۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۶۰۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد.

 سادات لاری امروز با حکم وزیر بهداشت سخنگوی وزارت بهداشت منصوب شد.

دکتر سعید نمکی در حکمی دکتر سیما سادات لاری را با حفظ سمت و پست سازمانی به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب کرد.

در متن حکم نمکی خطاب به دکتر سیما سادات لاری آمده است:«با توجه به سوابق ارزنده اجرائی و حسن سلوک با دستگاه‌های اجرائی مرتبط با حفظ سمت و پست سازمانی، امور سخنگوئی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرکارعالی محول می شود.

امید است با امانتداری، دقت و پرهیز از هرگونه سیاسی کاری و تمرکز بر جنبه های فنی و تخصصی این وزارتخانه در انجام امور محوله موید باشید.

از آنجا که هرگونه اظهارنظر سخنگو، دیدگاه رسمی دستگاه و وزیر مربوطه تلقی می‌شود لذا قبل از طرح موارد در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی ضروری است هم آهنگی لازم با اینجانب به عمل آید. لازم به ذکر است قبلاً هیچکدام از همکاران به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب نشده‌اند و جناب آقای دکتر جهانپور به عنوان رییس محترم مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی در طول مدیریت بیماری کرونا از طرف روابط عمومی خبررسانی بیماری کرونا را به عهده داشته‌اند که از زحمات صادقانه و برادرانه  ایشان  قدردانی می‌شود.»

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار