کد خبر: ۱۱۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
احراز هویت الکترونیکی سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) در بانک مهر ایران رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سمات، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: اینکه در فرصت کوتاهي موفق شديم با تعدادي از بانک‌ها و از همه گسترده‌تر با بانک قرض‌الحسنه مهر ايران درگاه ورودي بازار مالي را تعريف كنيم، كار مهمي بوده است.
حسین فهیمي در آيين رونمايي از بيمه حوادث ۵۰۰ هزار خانه روستايي و همچنين احراز هويت الکترونيكي سجام از سوي بانك مهر ايران اظهار كرد: برخي معتقد بودند كه بورس جاي سرمايه‌دارها و نه افراد متوسط و فقير است. اتفاقات سال‌هاي اخير در ايران و جهان بازار سرمايه را به‌گونه‌اي متحول كرده كه از اين انديشه سنتي فاصله گرفته‌ايم.
فهیمی افزود: یکی از عوامل پويايي يک اقتصاد پررونق، وجود مصرف‌کنندگان قابل اتکا و دائمي است. يكي از ضرورت‌هاي توسعه اقتصادي، وجود مصرف‌كنندگان دائمي و وجود يك بازار مصرف باثبات، پايدار و عادلانه است. يك عدالت توزيعي برقرار باشد و همه بتوانند به نيازهاي واقعي خود پاسخ دهند. توليدكننده نيز بر اين اساس بتواند براي افزايش توليد خود برنامه‌ريزي كند.
وی ادامه داد: مجموعه بسته‌های مالی که در سال‌هاي اخير ارائه شد، نشان مي‌دهد حاکميت نيز به سمت خانوارهاي متوسط و کمتر برخوردار بازآفريني نقش آن‌ها در اقتصاد اقدام کردند. تسهيلات بانكي مختلفي در اين سال‌ها ارائه شد كه بانك مهر ايران با استفاده از بستر بانكداري الكترونيكي، فعاليت خوبي در اين زمينه داشته است. وام‌هاي معيشتي نيز كه در شرايط كرونايي در اختيار هموطنان قرار گرفت، نمونه‌اي از اين دست است.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار کرد: سهام عدالت که یك دارايي مالي را به اغلب خانوارهاي ايراني هديه كرد، از اين نمونه است.ETF كه اخيراً دولت به مردم ارائه كرد در همين راستا تعريف مي‌شود. دولت مي‌توانست اين دارايي‌ها را با قيمت بيشتري در بورس بفروشد، اما تصميم گرفت آن‌ها را به همه شهروندان ارائه كند. اسناد خزانه مالي نيز از نمونه چنين اقداماتي است.
فهیمی همچنین گفت: بسته‌ای که اشاره کردم، نياز به يک سري خدمات مالي دارد و بيش از پيش توجه ما را به چند نکته جلب مي‌كند. يكي از اين موارد آموزش است و ما اكنون رسالت بيشتري براي آموزش هموطنان خود داريم. يك ابزار تقريباً مجاني به نام سهام عدالت در اختيار هموطنان قرار گرفته كه بايد آموزش‌هاي مرتبط با آن را ارائه دهيم تا مردم آن را به راحتي از دست ندهند.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تصریح کرد: امیداوريم با همکاري بانك مهر ايران بتوانيم ارائه كارت اعتباري تسهيلات متكي به سهام عدالت را نيز آغاز كنيم. بايد براي هموطنان خدمات مالي قابل دسترس را تعريف كنيم؛ از جمله افرادي كه در روستاها و شهرهاي محروم سكونت دارند، همه بايد به‌آساني بتوانند به خدمات مالي دسترسي داشته باشند. يك نمونه آن احراز هويت الكترونيكي است. پيش از اين نياز بود شهروندان خود را به دفاتر پيشخوان دولتي يا يك شعبه بانك برسانند، اما با خدمتي كه اكنون ارائه شده، ديگر چنين نيازي وجود ندارد. آمار كساني كه تا كنون از اين خدمت استفاده كرده‌اند نيز قابل توجه است و ظرف يك هفته ۱۲هزار نفر از با روش الكترونيكي احراز هويت كرده‌اند.
وی اظهار داشت: نیاز به همکاری بين بخشي داريم که اين كار دشواري است. اينكه در فرصت كوتاهي موفق شديم با تعدادي بانك‌ها و از همه گسترده‌تر بانك مهر ايران درگاه ورودي بازار مالي را تعريف كنيم، كار مهمي بوده است. اين شروعي است كه تمام خدمات مالي براي تمام مشتريان بانك مهر ايران در سراسر كشور ارائه كنيم. بايد امكاني را فراهم كنيم كه هر فرد با هر سطح توانايي، از خانه خود بتواند خدمات مورد نيازش را دريافت كند. اين هدف نهايي ما در سطح خرد و كلان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: