کد خبر: ۱۲۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان از اجرا و آغاز طرح آمایش ۱۵ برای اتباع افغانستانی و هویت ۱۴ برای اتباع عراقی مقیم استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عصر امروز مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان و باریکانی، نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی و قربانی، مدیر و نماینده دفاتر خدمات اشتغال و اقامت اتباع خارجی استان سمنان با هدف بررسی نحوه خدمات دفاتر به اتباع مقیم استان و به‌منظور بررسی مشکلات و ارائه راهکارها و بحث و تبادل‌نظر در خصوص اجرای طرح آمایش ۱۴ دیدار کردند.

 نورعلی غلامحسین‌‌نیا سماکوش در این دیدار ضمن تشکر از خدمات و تعامل دفاتر استان سمنان با اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، از اجرا و آغاز طرح آمایش ۱۵ برای اتباع افغانستانی و هویت ۱۴ برای اتباع عراقی مقیم استان خبر داد.

وی اظهار کرد: آمایش به معنای توزیع مناسب جمعیت و فعالیت‌های پناهندگان در پهنه سرزمینی با هدف استفاده بهینه از قابلیت‌ها است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان افزود: طرح آمایش جمعیت اتباع و مهاجرین خارجی ساکن کشور هرساله حسب تکالیف بین‌المللی و داخلی به‌منظور شناسایی و ثبت تغییرات جمعیتی و وضعیت‌های فرهنگی، شغلی، آموزش، تحصیلی، سلامت و محل سکونت و ... پناهندگان ساکن جمهوری اسلامی ایران و صدور و یا تمدید مدارک شناسایی آنها صورت می‌پذیرد.

غلامحسین‌‌نیا سماکوش ادامه داد: بدیهی است با اجرای این طرح آمار و اطلاعات موردنیاز در خصوص اتباع خارجی در اختیار مسؤولان امر قرار گرفته و از این داده‌ها می‌توان در سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و ارائه مطلوب‌تر خدمات در حوزه‌های مختلف جامعه هدف بهره گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای خدمت‌رسانی به اتباع خارجی، باید با پیگیری برخی قوانین و به‌روزرسانی و اصلاح آن با همت و تلاش مضاعف، چالش‌ها و مشکلات موجود برای خدمت‌رسانی را برطرف کرد و سرعت بخشید تا موجب رضایت‌مندی بیشتر شود.

باریکانی، نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی نیز دفاتر خدمات و اشتغال اتباع خارجی را بازوان اجرایی ادارات اتباع و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای خدمت‌رسانی به پناهندگان دانست.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار