کد خبر: ۱۲۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدموسی خادمی شنبه ۷ تیر افزود: وضعیت استان بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص میزان ابتلا و نوع مرگ و میر، قرمز نیست اما شرایط مطلوبی هم نداریم.

وی اظهار کرد: روزانه ۲۰۰ مورد آزمایش‌های افراد مشکوک به کرونا مثبت می‌شود که به طور قطع آمار مبتلایان بیش از این تعداد و در میان افراد مختلفی که تست نداده‌اند، بیشتر است.

استاندار لرستان افزود: ۵۰ تا ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا روزانه در مراکز درمانی استان بستری می‌شوند. هرچند برخی روزها موردی از مرگ بیماران کرونا در استان گزارش نمی‌شود اما در بعضی موارد ۲ تا سه نفر در ۲۴ ساعت فوت می‌شوند.

خادمی ادامه داد: اگر چه وضعیت ابتلا در شهرستان‌ها متغیر است اما به طور متوسط بیشترین مبتلایان در ازنا، خرم‌آباد و بروجرد شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی بهترین راهکار استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که مردم باید توجه خود را به این موضوع معطوف کنند چراکه استفاده از ماسک در ارتباطات، احتمال انتقال بیماری را به کمتر از پنج درصد کاهش خواهد داد.

استاندار لرستان گفت: تهیه و توزیع ماسک به مقدار لازم و قیمت مناسب در سطح بازار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات با همکاری نیروی انتظامی نسبت به پلمب واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، اقدام کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار