کد خبر: ۱۲۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
امام جمعه شلمزار با بیان اینکه نگاه‌داری از حیوانات خانگی و گرداندن‌ آن‌ها در شهر و معابر، بدپوششی و دوچرخه‌سواری بانوان در اماکن عمومی نمونه‌ای از حرکات هنجارشکنانه و حساب شده است، گفت: باید برای مقابله با این‌گونه ناهنجاری‌ها برنامه‌ریزی شده عمل کرد.

حجت‌الاسلام یدالله زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه یکی از مواردی که باید به آن نگاه ویژه داشت این است که عده‌ای برای هنجارشکنی و از بین بردن قبح مسائلی که با اخلاق و فرهنگ‌عمومی مردم مغایرت دارد تلاش می‌کنند، گفت: نگاه‌داری از حیوانات خانگی و گرداندن‌ آن در شهر و معابر، بدپوششی و دوچرخه‌سواری بانوان در اماکن عمومی حرکاتی حساب شده است و باید برای مقابله با آن‌ها برنامه داشت.

امام جمعه شلمزار با بیان اینکه لازم است دستگاه‌های فرهنگی ضمن پیشگیری‌های لازم از ابزار و ظرفیت‌های قانونی برای مهار کردن این آسیب‌ها وارد میدان شوند، افزود: در رابطه با عفاف و حجاب عمومی جای نگرانی وجود دارد البته در استان به دلیل رعایت مسائل بومی و سنتی تا حدودی وضعیت مناسب است اما نیازمند مراقبت جدی و پیشگیری از سرایت فرهنگ بدپوششی از سایر استان‌ها است.

وی بر ضرورت استفاده از توان گروه‌های جهادی در اقدامات فرهنگی، ورود آتش به اختیار این گروه‌ها به بحث فراگیر شدن امربه‌معروف و نهی از منکر و ترویج غیرت دینی در جامعه، تأکید و اضافه کرد: ارائه الگوهای مناسب در زمینه پوشش، حمایت از خیاطانی که در زمینه الگوهای اسلامی فعالیت می‌کنند و برگزاری همایش‌های عفاف و حجاب و اخلاق اسلامی می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

زمانی با بیان اینکه نکته‌ای که باید بیشتر به آن توجه شود امنیت اجتماعی است و دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی، ادارات فرهنگی، کانون‌های مساجد، هیأت‌امناها و مجموعه‌های فرهنگی در این رابطه می‌توانند تأثیرگذار باشند، عنوان کرد: این نهادها باید در حد توان خود وارد میدان شوند و نسبت به فرهنگ‌سازی و ترویج الگوهای سالم اجتماعی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون شورای فرهنگ‌عمومی شهرستان کیار یک‌بار با موضوع ترویج اخلاق و معنویت در جامعه تشکیل جلسه داده است، توضیح داد: جلسه آینده به مناسبت روز عفاف و حجاب و راه‌های ترویج آن برگزار خواهد شد.

امام جمعه شلمزار، نصب بنر، نوشتن تابلو و اقامه نماز جماعت در مراکز تفریحی و گردشگری را در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و اخلاق‌عمومی تأثیرگذار دانست.

انتهای پیام/68024

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار