کد خبر: ۱۲۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: مقابله با باندهای سازمان یافته اولویت ستاد مبارزه با قاچاق در کردستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی خداویسی پیش از ظهر امروز در نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان کردستان که به مناسبت 12 تیرماه سالروز فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: امروز به واسطه تحریم‌های شدیدی که از سوی دشمنان اعمال می‌شود وضعیت اقتصادی سختی بر جامعه ما حاکم است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ما امروز به این نتیجه دست یافته‌اند که تنها از مسیر اعمال فشارهای اقتصادی و گسترش قاچاق کالا می‌توانند کشور ایران را به زانو در بیاورند از این رو تمام توان خود را به این حوزه معطوف کرده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان افزود: قاچاق یکی از چالش‌های مهمی است که جدای از ضربه‌زدن جدی به اقتصاد، به فرهنگ کشور نیز ضربه وارد می‌کند از این رو مقابله با آن باید با تمام توان و جدیت دنبال شود.

وی اذعان داشت: در زمینه مقابله و پیشگیری قاچاق کارهای خوبی طی سال‌های اخیر در سطح کشور و استان انجام شده است، از 25 تا 30 میلیون دلار قاچاق که در گذشته وارد کشور می‌شد با اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری و مقابله الان به 15 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان تصریح کرد: کاهش میزان ورود قاچاق به کشور را حاصل تلاش و  پای کار بودن همه دستگاه‌های مرتبط با این قضیه است.

وی تصریح کرد: سال گذشته هفت دستگاه در استان با توجه به اینکه در زمینه مقابله با قاچاق کالا و ارز و فرهنگ‌سازی بهترین عملکرد را داشته مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گفته وی، سیاست اصلی امروز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  حرکت به سمت پیشگیری و مقابله بر اساس کارهای علمی و مطالعات دانشگاهی است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خاطرنشان کرد: در این راستا برخی اقدامات مختلف همچون رجستری کردن موبایل و کدگذاری کالاها و ثبت‌نام انبارها در سطح استان شده است.

وی با بیان اینکه استان کردستان در این زمینه رتبه سوم را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است، گفت: تمام تلاش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان مقابله با قاچاق‌های سازمان یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بارها اعلام کرده ایم قاچاق در کردستان به صورتی که قاچاق در مرزهای شرقی وجود دارد نیست و در مقایسه با میزان قاچاقی که در این نقاط انجام می‌گیرد ناچیز است.

خداویسی اضافه کرد: یکی از مواردی که در استان کردستان در زمینه قاچاق با آن دست به گریبان هستیم قاچاق سوخت است البته قاچاق سوخت در کردستان به صورت سازماندهی انجام نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: سال گذشته 1 تا 1.5 میلیون لیتر قاچاق سوخت در استان کشف شد این در حالی است که میزان قاچاق سوخت در مرزهای شرقی بالای 15 تا 20 میلیون لیتر بوده است.

به گفته دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، اگرچه قاچاق سوخت در استان به صورت گالنی است، در راستای مقابله با آن اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم برخورد با کولبرها به جز افرادی که اقدام به قاچاق کالاهای سلامت محور می می کنند صورت نمی گیرد.

انتهای پیام/2330/71

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار