کد خبر: ۱۲۱۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:
فولادوند گفت: کمبود مشاور از مشکلات عمده آموزش و پرورش است. الزام به استخدام‌های نیروهای نهضت سوادآموزی و حق التدریس باعث می‌شود آموزش و پرورش نتواند یرویی را استخدام کند که مورد نیازش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه تلویزیونی پرسشگر، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه پرسشگر در پاسخ به این پرسش که «آیا هدایت تحصیلی به سمت اتفاق ایده‌آل رفته یا برحسب واقعیت‌های موجود است؟»، گفت: هدایت تحصیلی یک فرایند است و باید مقدمات آن فراهم شود.

وی افزود: در راستای هدایت تحصیلی باید همه مقدمات فراهم شود که انتظار داشته باشیم به نقطه ایده‌آل برسیم. در مقطع متوسطه اول به تنهایی می‌توانیم از مشاور استفاده کنیم و کمبود مشاور از مشکلات عمده آموزش و پرورش است. متاسفانه الزام به استخدام‌های بی رویه از نیروهای نهضت سوادآموزی و حق التدریس باعث می‌شود آموزش و پرورش نتواند نیروی تخصصی استخدام کند و نیرویی را استخدام کند که مورد نیازش نیست و بخشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

فولادوند درباره نبود امکانات کارگاهی در هنرستان‌ها، گفت: دلیل این کمبودها را به تنهایی در آموزش و پرورش جست وجو نکنید. در شهر تهران هنرستان‌ها بروز هستند و تلاش می‌کنیم مایحتاج آنها را فراهم کنیم البته کمبودها همیشه بوده و هست اما نمی‌تواند باعث شود که نتوانیم اهداف را پیگری کنیم.

وی اضافه کرد: هدایت تحصیلی چه در رشته‌های فنی و چه نظری همیشه توانسته بخشی از نیازمندی های کشور را برطرف کند و نیروهایی که اکنون کار می کنند از همین طریق به بازار کار هدایت شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: از بودجه آموزش و پرورش حدود ۹۸ درصد صرف پرداخت حقوق و دو درصد صرف سایر می‌شود در حالی که مسؤولیت دارد سند تحول بنیادین را اجرا کند و هدایت تحصیلی هم جزو تکالیفی است که برعهده او گذاشته شده که توسعه متوازن رشته‌ای ایجاد کند؛ باید تلاش کنیم بودجه آموزش و پرورش افزایش یابد.

وی افزود: البته دولت افزایش‌های خوبی ایجاد کرد و در حال تلاش هستند تا نیازهای اولیه و ضروری بعد از حقوق و مزایا نیز برطرف شود.

فولادوند درباره تأمین و تجهیز امکانات کارگاه‌های فنی گفت: علاوه بر ضرورت تجهیز هنرستان‌ها، خرید خدمات و برونسپاری نیز در بخش کاردانش صورت می‌گیرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
سلام خدمت شما . خداشاهد است من به عنوان نیروی حق التدریس امسال در این شرایط بالای 200 کلیپ تصویری و صوتی برای محصلینم در مدرسه فرستادم د حالی که تمام نیرمهای به قول شما استخدامی ماده 28 حتی یک کلیپ برای بچه ها نفرستادن . خواهش میکنم اینجور در مورد حق التدریسان نگین .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار