کد خبر: ۱۲۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
حسام‌الدين رضي مدير ارشد اجرايي در همايش مديران ارشد بانک انصار گفت: امروز اقتصاد به‌جاي جهاني‌شدن به سمت مرزبندي اقتصادي در حال تغيير مسير است که آغاز آن با برگزيت بود، گفت: به نظر مي‌رسد مرزبندي اقتصادي اثری جدي بر نقدينگي و اقتصاد دنيا خواهد داشت و ما نيز از اين قاعده مستثني نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومي و تبليغات، حسام‌الدين رضي مدير ارشد اجرايي و معاون بانکداري با اشاره به ميزان نقدينگي تزريق‌شده به بازار پول از طريق بانک‌ها و بورس، اظهار داشت: دلايل افزايش نرخ ارز،کاهش50درصدی صادرات نفت، بالا رفتن تقاضا و ميل مردم به خروج سپرده‌ها از بانک‌ها است.
رضي بابيان اينکه؛ کاهش نرخ سود سپرده‌ها به اقتصاد فرمان حرکت و پويايي داده‌ و نقدينگي وارد بخش‌هاي ديگر شده است، سياست فعلي در خصوص نرخ ارز را مثبت ارزيابي کرد و افزود: ارز بايد بدون سياست کنترلي، نرخ واقعي خود را پيدا کند.
معاون بانکداري بانک انصار در همين رابطه اضافه کرد: با نگاهي به شاخص‌هاي اقتصاد کلان مي‌توان نتيجه گرفت سرمايه‌گذاري در بخش مسکن و صنايع داراي ارزش‌افزوده است.
وي با استناد به آمارهای مشابه سال گذشته تا خرداد ماه سال جاری، کاهش تنها 1 درصدي مصرف آهن و1/2 درصدي ورق فولادي را نشان از فعال بودن بخش مسکن و صنعت و همچنين افزايش 24 ميليون مترمکعبي مصرف گاز صنایع بزرگ و نیز افزايش 40 ميليون مترمکعبي مصرف گاز در صنايع کوچک و متوسط را بیانگر افزايش توليدات دانست و خاطرنشان کرد: اين آمارها به معني جان گرفتن توليد، بي‌اثر بودن تحريم‌ها و کاهش 50 درصدی نرخ بيکاري بر اساس پیش‌بینی‌ها تا آخر سال 99 و ابتداي 1400 است.
رضي در پایان با اشاره به اينکه اقتصاد کشور از نفتي- بازرگاني به سمت گازي-کشاورزي سوق يافته است، خطاب به مديران شعب استان‌ها گفت: استان‌هایی که ازلحاظ منابع آبي داراي وضعيت مطلوبي هستند فرصت مناسبي در جذب منابع در اين بخش‌دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: